Galskapen forsette, hvem styret denne prosessen til Ryfastgalaskapen.
Unskuld har ikke Gunnar Eiterjord. godt av som samferdsels sjef?
Hvordan kan denne bevilgningen komme når Statens vegvesen konkluderer med at undersjøiske tunneller er for dyre i drift i forhold til bruer og vei i dagen.
Slik at de store innvisteringene som gjøres i slike tunneller spiser opp samferdsels budsjettet i fremtiden i forhold til å bygge en vei i dagen som bare koster litt i drift og i vedlikehold i forhold til de sorte hull under våre fjorder.
Ved en slik bevilgning så går Statens vegvesen mot sin egen utredning og konklusjon.
50 millioner kroner i drift og vedlikehold på Ryfast pr år er det kalkulert til pluss kommer annleggskostnader og penger til lønninger til kravstore sjefer i bomselskapa og deres drift innklusiv dyre studiereiser på første klasse. Og så kommer lånerenter som bankene krever og denn kaka vi de at bilistene skal betale i bompenger.
Og på toppen i Ryfast prosjektet finnes det så mange andre perfekte løsninger med vei i dagen som kostnadene er halvert i byggning og driftskorstnader og så går de forsatt inn for denne galskapens prosjekt.
Hvor er Mafiaen som styrer dette prosjektet Eiterjord, Sevland hvem flere har de under sitt maktaparat er alle i Frimurer losjen?
Noen plass må dette bestemmes i lude rom der det må være en kammerat klubb en plass der disse herrer møtes for å ta besluttninger før de politiske møter starter.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar