Takk Berntsen Undersjøiske tunneler er så dyre i drift at det grenser
til uforsvarlighet innen økonomien, bare Ryfst er beregnet til en årlig
kostnad på 2008 (9) kroner til 50 millioner kroner i driftsutgifter
årlig og så på toppen kommer Rogfast på mye over dette beløpet, hvor mye
vei i Rogaland kan vi få for dette beløpet.
Tunellene vi også være en så stor risiko for å bli stengt i lange tider i
forhold til dagens ferjer over Boknafjorden i tilfelle uvær.
Vegvesenet bgynner også nå å se dette problemet siden de foreslår bru
over Boknafjorden på grunn av for høye driftsutgifter med undersjøiske
tuneller.
Ja de kommer etter ang denne skeptisken.
Kystpartiet i Rogaland har i mange år påpekt dette og vært skeptiske til
undersjøiske forbindelser under våre fjorder der ferjer og ferjekaier
forsvinner og når tunnelene blir stengt finnes det ingen mulighet å
kjøre om uten at det skal ta en dag Ryfylke rundt om Rogfast skulle bli
stengt i måneder.
Dette er bare sannheten som tilhengerne av Ryfast og Rogfast tunellene
ikke vil innse, de tenker bare fort gjennom og ikke på konsekvenser med
slike tuneller ei heller driftsutgifter. Hilsen engasjertbloggen som vil
dette skal komme mere frem i lyset, problemer og ulemper med tuneller
under våre fjorder.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar