onsdag 15. februar 2012

Rogfast, Ryfast og dens farer og ulemper, å kostnader.

Takk Berntsen Undersjøiske tunneler er så dyre i drift at det grenser til uforsvarlighet innen økonomien, bare Ryfst er beregnet til en årlig kostnad på 2008  (9) kroner til 50 millioner kroner i driftsutgifter årlig og så på toppen kommer Rogfast på mye over dette beløpet, hvor mye vei i Rogaland kan vi få for dette beløpet.
Tunellene vi også være en så stor risiko for å bli stengt i lange tider i forhold til dagens ferjer over Boknafjorden i tilfelle uvær.
Vegvesenet bgynner også nå å se dette problemet siden de foreslår bru over Boknafjorden på grunn av for høye driftsutgifter med undersjøiske tuneller.
Ja de kommer etter ang denne skeptisken.
Kystpartiet i Rogaland har i mange år påpekt dette og vært skeptiske til undersjøiske forbindelser under våre fjorder der ferjer og ferjekaier forsvinner og når tunnelene blir stengt finnes det ingen mulighet å kjøre om uten at det skal ta en dag Ryfylke rundt om Rogfast skulle bli stengt i måneder.
Dette er bare sannheten som tilhengerne av Ryfast og Rogfast tunellene ikke vil innse, de tenker bare fort gjennom og ikke på konsekvenser med slike tuneller ei heller driftsutgifter. Hilsen engasjertbloggen som vil dette skal komme mere frem i lyset, problemer og ulemper med tuneller under våre fjorder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar