Hva skal en gjøre når en større katastrofe går og vi ikke har helikopter som kan brukes til alle rednings oppdrag og i all slags vær, bare for vi skulle spare noen kroner på innkjøp av nye redningshelikopter.. En tung maskin et mange ganger stødigere i luften enn en liten maskin som vil fly som en skadesutt kråke langs fjellveggen i Lysefjorden for å redde folk i fjellveggen i Kjeragg og andre steder under kraftig vind.
Hva med en liten maskin ute i orkan og skal plukke opp mennesker i nød fra et opprørt hav, da er det ikke snakk om at i så mange tilfeller er det snakk om 2 til 5 mann, men om muligheten til å opperere i ekstreme værforhold og med god rekkevidde og som kan oppholde seg ved et havaristed en god stund før den må retunere, eller de bare driver søk på det åpne avet.
Dette vil ikke de små lette maskinene kunne gjøre og som også har liten rekkevidde. De vil bare kunne fly ut og plukke opp en til to mann og la de resterende ti ligge igjen i havet.
Dette vil bli et reslutat av feil valg av redningshelikopter i Norge.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar