Tau sambandet og nye ferjer og Ryfast.
Nå kan Ryfylkingene forhåpentlig vis se litt lysere på komminikasjonen
med Stavanger sentrum, men det og ha denne ferjehavnen mitt i
indrefileten av Stavanger havn og med den trafikken dette medfører så
synes jeg at en må se seg rundt etter et bedre alternativ lenger øst i
Stavanger om det er mulig. Helt til Høgsfjord brua er bygget og
forbindelsen videre nordover fra Finnøy til Randøy så er Ryfylke
landfast med Nordjæren og Ryfast røret stedt til hvile for godt.
Når vegvesenet kan foreslå at de vil se på alternativ å bygge bro over
Boknafjorden på grunn av dyre driftskostnadene ved undersjøiske tuneller
da bør det også ringe en bjelle for Ryfast og deres tilhengere og
Statens Vegvesen, så hvorfor stå forsatt på for å bygge Ryfast når det er så enorme driftskostnader med undersjøiske tuneller.
Ja de har jo selv innrømmet dette og så forsetter de denne galskapen, hvorfor kan ikke denne galoppen Ryfast stoppe nå, det er ingen skam å forlate et prosjekt som koster så mye at det overhodet ikke er verd dette og nytteverdien når det finnes så mange andre gode løsninger.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar