Hvor mange liv skal gå tapt på Norske veier.
Hvor mange liv skal gå på Norske veier før regjeringen finner ut av at
vi må opp med veistandarden, det er ingenting annet som hjelper.
Her på Vestlandet har vi Europas verste riksveier og som er langt under kravet til EU angående sikkerhet.
Norge bygger bare en vei slik at det knapt er ufremkommelig og så skryter
de at nå har dere fått ny vei, veier som to vogntog ikke kan møtes på
uten at de må stoppe opp og lurer seg forbi hverandre.
Men stat og poliit og veivesen skulder bare på skjåføren og tar fra dem sertfikatet og sier uforsvarlig kjøring med mere.
Greit Europeiske vogntog har jo ikke ryktet på seg til å være i den
beste stand for Norske vinterforhold. Men hadde nå vi hatt motorveier
langs Vestlandet så hadde mangt et vogntog vært spart for ulykker og
ikke minst vi hadde spart over halvparten av de som omkommer i trafikken
hvert år.
Vi hører skjelden at vogntog på Østlandet går i grøftene og velter, det
er kun på vestlandet, hvorfor, jo vi har ikke et hovedveinett som på
Østlandet, vi har kjerrestier fra 1930 årene og som ble bygger under
andre verdenskrig.
Vert liv er for kostbart til å si vi har ikke råd til å bygge veier i
Norge det er for dyrt. Jeg vil nesten si det så hart, de som ikke vil
bygge ut vegnettet i Norge de er skuldige i mange liv som har gått tapt i
trafikken.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar