lørdag 11. februar 2012

Nød hjelp til jordskjelv rammede Ica i Peru.

Bømlo den 11.03.2012

Til Statsministerens kontor og alle regjerings medlemmer.

Jordskjel i Peru den 30.01.2012 klokken 24.

Dette jordskjelvet hadde en styrke på 6,3 men når byen er svak etter så mange skjelv opp gjennom tidene så blir det store ødeleggelser av en allerede bygninger som lider av materialtretthet.

Dette er en ulykke som ikke har vært på Norske Tv skjermer og som blir glemt av verdens samfunnet og som nå Peru og byen Ica ikke makter å reparere.

Jeg vet at dette har ikke Peru spurt verdenssamfunnet om hjelp til å gjenreise.

En forferdelig ulykke inntraff Ica i Peru på denne dagen og om natten, dette førte med seg tre dødsfall men enormt mange er skadet og det har ført til store byggmesige ødeleggelser på hus og andre bygninger, så nå er det mange som har fått sine hus og hjem ødelagt.

Klakk og vannsystemet er ødelagt og kommune og regionen har ikke økonomi til å reparere dette og siden byen ble nesten totalt ødelagt for kun noen få år siden og var nesten gjenoppbygget da dette nå igjen endte med katastrofe for innbyggerne.

De trenger Norges hjelp folk lir og lokalbefolkningen roper på hjelp, men blir ikke hørt, de har bet om pengedonasjoner. Men ikke til Norge, hjelp dem.

Kjære Statsminister og Regjering jeg ber dere om å se til Peru og regionen og byen Ica som nå atter en gang ble rammet av jordskjelv om å yte Ica hjelp slik at byen kan igjen få sitt drikkevann og kloakk system reparert.

Ica er en meget fattig region i Peru og trenger sårt Norges støtte til gjenreisning.

Jeg kontakter dere alle i Regjeringen for jeg er gift med en Peruansk kvinne og som har sin familie i Ica og det er derfra jeg får min informasjon.

Norge og vi innbyggere har alltid hjulpet land i nød, men få kroner har gått til

Sør Afrika Peru, så nå må Norge se sørover til dette landet med en hjelpende hand til byen og regionen Ica.

Jeg skriver ikke dette brevet bare for min kones familie kommer fra dette distriktet men for at landet Peru trenger så inderlig denne hjelpen, Peru er jo et meget utsatt land for jordskjelv, og nå skjedde det igjen.

Så i dag fikk vi vite hvor ille det var og hvordan det står til i Ica via min kones søster som bor i Palpha ca 105 kilometer syd for Ica.

Jeg er bare en mann og jeg kan ikke gjøre annet enn å be Norges Regjering om å tre støttende til for at Peru og byen Ica kan gjenreise sitt vann og kloakknett og at byens innbyggere kan få hjelp til å få disse livsviktige systemer opp å gå igjen.

Ica er en by og region på 711932 innbyggere.

Her Statsminister Jens Stoltenberg, jeg legger dette brevet ut på min Facebook side og Bloggside link:http://engasjertbloggen.blogspot.com/2012/02/ny-i-bloggverden.html.

Jeg håper med dette at Regjeringen og venner og verden får øynene opp at noen der ute trenger vår hjelp, selv om ikke den Peruanske regjering enda ikke har bet om internasjonal hjelp..

Så ber jeg dere ta dette opp snarest i regjeringen om det er mulig, og at dere kan ta direkte kontakt med Ica og Peru, de trenger hjelp fra Norge.

Jeg sender dette pr e post og det har dessverre ikke min signatur under men jeg håper dere tar min henvendelse seriøst og om det er mulig å destruere dette brevet til regjeringens medlemmer når dere på Stasministerens kontor mottar dette brevet selv om det er sendt som E post.

 

Med Hilsen Bjørn Halvor Enciso Kvilhaug.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar