Hvilke veier er det som ikke går gjennom vakre naturområder, det lurer
jeg på. Ålgårdsbanen ligger der og vil i fremtiden gå mitt i boområder
som vil tilknytte seg meget stor befolkningsvekst
Ålgårdbanen den mest miljøvenlige reisemåte av alle Tog, men nå skal jo
all strømmen som blir produsert ut i Nordsjøen for å drive plattformene.
Og utvides E39 uten avkjørsel ved Figgjo så vil Ålgårdbanen bli et meget
populært fremkomstmiddel i fremtiden når bebyggelsen sprer seg oppover
langs E39 og langs veien som kommer fra Fosseikeland til Bråstein og
helt til Ålgård og med industriområdet på Skurve like syd for Ålgård.
Ja det er sikkert 1000 positive sider med å gjenåpne Ålgårdsbanen i
stedet for å la den bli til turvei eller tursti og kun for et fåtall som
vil dra nytte av denne traseen som tursti i forhold til å gjenåpne
banen som kan tilknyttes jærbanen og om mulig det kommer en by bane i
Jærregionen.
Ålgårdbannen har et meget stort potensiale i seg til å bli gjenåpnet
også miljømessig når trafikken krokér seg til mot Sandnes Forus
området. Da vil toget bli populært alternativ det er jeg sikker på bare
det også blir lagt tilrett for boligbygging langs skråningene langs
togtraseen så kan folk forflytte på seg og boligpresset i Stavange og
Sandnes vil også minske og boligprisene vil ikke bli så hart presset i
været og når også Sandnes øst blir bygget ut med flere boligenheter og
så kommer broen over Høgsfjorden og utbygginga ut på østsiden av
Gandsfjorden og ny vei videre til Riska området.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar