onsdag 15. februar 2012

Gi Ålgårdsbanen nytt liv, den må gjennåpnes.

Hvilke veier er det som ikke går gjennom vakre naturområder, det lurer jeg på. Ålgårdsbanen ligger der og vil i fremtiden gå mitt i boområder som vil tilknytte seg meget stor befolkningsvekst
Ålgårdbanen den mest miljøvenlige reisemåte av alle Tog, men nå skal jo all strømmen som blir produsert ut i Nordsjøen for å drive plattformene.
Og utvides E39 uten avkjørsel ved Figgjo så vil Ålgårdbanen bli et meget populært fremkomstmiddel i fremtiden når bebyggelsen sprer seg oppover langs E39 og langs veien som kommer fra Fosseikeland til Bråstein og helt til Ålgård og med industriområdet på Skurve like syd for Ålgård.
Ja det er sikkert 1000 positive sider med å gjenåpne Ålgårdsbanen i stedet for å la den bli til turvei eller tursti og kun for et fåtall som vil dra nytte av denne traseen som tursti i forhold til å gjenåpne banen som kan tilknyttes jærbanen og om mulig det kommer en by bane i Jærregionen.
Ålgårdbannen har et meget stort potensiale i seg til å bli gjenåpnet også miljømessig når trafikken krokér seg til mot Sandnes Forus området. Da vil toget bli populært alternativ det er jeg sikker på bare det også blir lagt tilrett for boligbygging langs skråningene langs togtraseen så kan folk forflytte på seg og boligpresset i Stavange og Sandnes vil også minske og boligprisene vil ikke bli så hart presset i været og når også Sandnes øst blir bygget ut med flere boligenheter og så kommer broen over Høgsfjorden og utbygginga ut på østsiden av Gandsfjorden og ny vei videre til Riska området.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar