fredag 17. februar 2012

Biskoppene som vil hjelpe barn som er invandrere/flyktninger

Takk Norges biskoper nå gjør dere virkelig noe som jeg håper vil vise igjen, men noen vist i den rødgrønne regjeringen er jo ikke medlemmer av vår statskirke så jeg vet ikke om de da hører på dere.
Ja jeg har skrevet mangt et innlegg på min bloggside engasjertbloggen og i SA om dette brutale hjemsendelse systemet som sender disse barna rett i et helvete som er føtt og som ikke kjenner noe annet enn Norge og det er jo familier som har arbeid og som er selv forsørgende og som ikke er belastende for det norske samfunn, men som og er integrert på beste måte i Norge.
Nå er det på tide at denne praksisen snus snart og at vi viser litt humanitet for barnefamiliene som har vært så mange år i Norge.
Jeg synes nå at vi må gjøre som Svenskene har gjort gi den amnesti de som er kommet til Norge til nå, men da må de være ustraffet for å få denne amnesti for opphold i Norge og deres identitet må være fastsatt.
Selv om de har løyet en del når de har møtt norske myndigheter så bør de få bli. Løyn kan jeg godt forstå når de kommer hit, nervøse så de skjelver og så forklare seg for politiet og når det vet hvordan deres polit behandler dem så klart de er nervøse og at det kan komme en løynd og to.
Men jeg synes det er viktig med de som er kommet uten identitets dokumenter at de kan få et valg, si hvem de er og få bli eller bli sendt ut igjen om de ikke vil fortelle hvem de er.
Det kan jo være store forbrytere som er kommet til Norge så rømmer de sitt land for å unngå straff i sitt hjemland, hvem vet.
Men la de få et valg, fortell hvem dere er så er muligheten for å få bli, hvis ikke kan de få valget å bli hjemsendt når en vet hvor de kommer fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar