søndag 5. februar 2012

Norsk veistandard og veibygging.

Norsk veistandard og veibygging.
Dette er ikke bare FRPs politikk også Kystpartiets politikk inklusiv uten bompenger det fordyrende ledd i veibyggingen, ja det fordobbler prisen på veien for brukeren.
Vei standarden mellom Stavanger og Kristiansand skulle flere i fra Regjeringspartiene sett, det er rett og slett skremmende veistandard som Østlandet knapt har sett maken til.
Og kommer vi kjørende av ferja fra kontinentet Europa og kjører i land i Kristiansand er det som å møte fjellveggen bokstavelig talt.
Ja de kan overhodet ikke forstå dette og vil heller ikke forstå det at vår region trenger veier.
Jeg har også hele tiden hevdet at det og innvistere i Nordsjøen for hundrede av milliarder er like innflasjonsdrivende og helst mere enn det og bruke 500 milliarder på vei. Penger investerte er penger innvistert hvor enn det er innen landets grenser og terorialgrense ute i havområdene våre fra sør til nord.
Det å innvistere i nordområdene nå er mye verre enn å bygge veier ja det og bygge veier er faktisk bedre for lokalsamfunnene for da kommer de seg rundt og er mere fleksible ang hvor en arbeider, raskt å komme fra A til B og videre. Oljevirksomheten lager pressområder på hus og leiligheter at de knapt blir råd til å kjøpes for andre enn de som jobber i oljeindustrien med en feit lønn hver måned.
Se på husprisene i alle pressområder, men med bedre veier kan folk bo lengre unna en arbeidsplass og presset på lokale steder blir også mindre.
Sats på vei det er også Kystpartiets program, ingenting er bedre for landet enn veibygging i oppgang som i motgangs tider.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar