Uforutsigbarhet for biler som er miljøbomber, nei takk.
La oss heller få et annet drivstoff som er miljøvennlig til diesel
biler, et drivstoff som kan fylles på alle bensinstasjoner i løpet av ca
14 dager ble det opplyst i Tv debatt program på NRK på torsdagen for ca 4
uker siden. Da vil dieselbilen være bedre enn el bilen i miljø men det
vil ikke Regjeringen være med på. De taper penger sier de og de vil ikke
høre på dette.
Bare vent til det blir nok EL biler så kommer avgiftene på dem også for
da blir det som takk for sist for dieselbilene løp og kjøp diesel bil
det er godt for miljøet, så kom avgiftene akkurat det samme sa de om
familiebiler så som combi biler Carawelle og Toyota Hiace som var
billige på avgift, folk løpte og kjøpte og så kom avgiftene når bilene
ble populære, slik blir det med EL bilene også, bare vendt å se.
Ja slik blir det med miljøbomben til EL bilen, hva med batteri når de
skal innleveres og byttes ut, en miljøbombe uten sidestykke også under
produksjon, hvilket herk inneholder disse bateriene, hvor mye dritt må
til for å lage dem, hvor farlige er de for miljøet.
Den eneste tiden El bilen er miljøvenlig er under bruk ikke ellers, hv
vil det koste å resirkulere et slikt batteri til å bli ufarlig for
naturen og hva vil de gjøre for å bli kvit batteriene.
La oss heller satse på diesel biler med nytt drivstoff som er så og si uten utslipp.
Men når ingen får lov til å selge dette drivstoffet, sikkert på grunn av
at da har de ingen grunn til å ta miljøavgiftene på dieselbilene og da
mister Staten mye penger.
Så de har ingen grunn til å klage på dieselbilens utslipp, men verre blir det når batteriene på EL bilene skal byttes ut.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar