Ryfast prioriteres, Rogfast utsettes E39 Stavanger - Kristiansand glemmes, hva er galt
Det er ikke bare kleppa som må i åpen høring, hele gjengen som har vært
med på å drive denne Ryfast tunnellen frem har sikkert mye skitt på sine
fingrer i beslutnings prosessen. Se bare Eiterjord som nå har fått en ny
stilling i tunellen Eiganesprosjektet, ja han går fra å være
Samferdsels sjef til en slik stilling som de selv har opprette og sin
posisjon og fremdriver i Ryfast, dette lukter kameraderi til tusen og en
natt.
Bompenge saken er seg selv ulovlig etter §5 i bompenge loven se bare på T
sambandet i Haugesund til Karmøy via E39. Denne avgiften er innkrevd på
mange ferjer men veien har ingenting med E39 å gjøre det er en
avkjørsel fra E39 som skal gå til Karmøy og til Haugesund. Bompenger
skal gå til den infrastrukturen som en skal kjøre på. Hva med alle de
bilister som reiser med Boknafjord ferja som ikke skal til Haugesund
eller Karmøy de skal i grunnen slippe å betale , ja etter loven så har
de ikke lov å kreve bompenger av de som skal videre nordover fra Boken.
Og har har vi betalt i over 20 år i bompenger som delvis har vært
ulovlige.
Nei det er ikke det spor rart ar jeg som Kystparti medlem raser mot
bompengeinnkrevingen langs våre veier. Ta bare Nord Jæren bomselskap her
er det jo brukt penger til å fikse opp i sentrum av Stavanger med
gatetun og andre plasser noe som ikke har noe med den veien vi kjører
på.
Ja det er som EU sier hele bompenge innkrevingen i Norge er ulovlig og
må legges om, men gjøres det noe med det, nei her driter de i EUs lover
mens andre direktiv trer regjeringen ned over våre hoder uten å blunke.
Flyte bro over Boknafjorden er mye viktigere enn Ryfast og fire felt er
også mye viktigere helt til Kristiansand fra Stavanger enn hele Ryfast
skandalen når dette veianlegget kan bygges med vei i dagen og bru over
Høgsfjorden til Halve prisen og da må det være noe som er galt i
kamerat klubben som reiser til sine hytter i Ryfylke, lurer på hvor
mange det er av de styrende som har hytter i Ryfylke..
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar