Norge og veibygging en skandale for landet og fremkommeligheten.
Bedrifter taper milliarder kroner hvert år på grunn av at det ikke er
fremkommelig i Norge, hadde pengene staten får inn i bilaterte avgifter
gått tilbake til vei, så kunne jeg forstått bilavgifter som i første
omgang da de kom at de skulle gå til veibygging, men når regjeringen
vaser dem bort på andre ting så går det til dunders med veibygging i
Norge og med planleggere som ikke kan forstå hvorfor det er så dyrt å
bygge veier i Norge. Når det bygges bare 2 kilometer med vei her og litt
der og anleggsmaskiner kjøres bort og tilbakeigjen om to til tre år for
å bygge to nye kilometer med vei, hårreisende planlegging.
4 felt hele veien til Eigersund og mellom Stavanger og Oslo og med planfrie kryss ikke en eneste rundkjøring, det er løsningen.
100 milliarder hvert år i ti år må det bevilges fra valget i 2013 og
planarbeidet må starte nå og ferjefritt Vestland uten undersjøiske
tuneller med flytebruer og hengebruer hva som helst bare ikke
undersjøiske tuneller, la oss få vei i dagen den sikreste og beste
løsning. Den kan være dyr å bygge men en ha det igjen i besparelser i
drift og vedlikehold.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar