tirsdag 6. mars 2012

R 44 og Norsk veibygging, galskapens prosjekter, penga på bordet nå.

Norge og veibygging en skandale for landet og fremkommeligheten.
Bedrifter taper milliarder kroner hvert år på grunn av at det ikke er fremkommelig i Norge, hadde pengene staten får inn i bilaterte avgifter gått tilbake til vei, så kunne jeg forstått bilavgifter som i første omgang da de kom at de skulle gå til veibygging, men når regjeringen vaser dem bort på andre ting så går det til dunders med veibygging i Norge og med planleggere som ikke kan forstå hvorfor det er så dyrt å bygge veier i Norge. Når det bygges bare 2 kilometer med vei her og litt der og anleggsmaskiner kjøres bort og tilbakeigjen om to til tre år for å bygge to nye kilometer med vei, hårreisende planlegging.
4 felt hele veien til Eigersund og mellom Stavanger og Oslo og med planfrie kryss ikke en eneste rundkjøring, det er løsningen.
100 milliarder hvert år i ti år må det bevilges fra valget i 2013 og planarbeidet må starte nå og ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller med flytebruer og hengebruer hva som helst bare ikke undersjøiske tuneller, la oss få vei i dagen den sikreste og beste løsning. Den kan være dyr å bygge men en ha det igjen i besparelser i drift og vedlikehold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar