Protesten mot bompenger på Norske veier vokser i omfang, snart får vi Lybyske tilstander og opprør mot det Norske regimet angående skatter og avgifter som er så høye at det snart ikke er lønsom med noenen ting i Norge. Arbeidsplasser flyttes ut til østen og andre lavkostland, snart er det ikke en lønnsom bedrift i Norge og den Norske stat hjelper godt med å hjelpe Norske bedrifter til å etabler firma i utlandet og vips så er bedriften ute av Norge, kjempe bra sosialistisk politikk, de graver sin egen grav regjeringen i Norge. Slik har regjeringe gjort med sjøfolka bygget maretime skoler i østen og
når det kommer utlærte sjøoffiserer uteksaminert så tar den Norske
rederstand og putter dem på Norske skip og sender Nordmennene i land. Så nå er det utenlandke sjåfører som står for tur ok vi mangler sjåfører, men. Så er det kostnadene, spesielt innen transport sektoren der bompengene er så høye at langtransproten mellom Stavanger og Bergen går mye av denne transporten via østlandet (Oslo) til Begen i stedet for å kjøre med bompenge viene mellom Bergne og Stavanger. Via oslo er det nok ca 700 km lenger å kjøre men på grunn av bompengene så er dette en biligere vei å kjøre for transport selskapa.
Da er det virkelig noe galt med Norge og Norsk veipolitikk og veibygging.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar