mandag 2. juli 2012

Kjærlighet, skal jeg snart starte med poetiske innlegg?

Jeg har mye i mitt hjerte som skulle vært ute på papir eller her på nett, et ytrings område som når mange, internett.
Nå står jeg her og vrenger mine øyne til alle kanter, min munn er full av ord som vil ut.
Jeg kjenner det riv i hjerte og kropp og min sjel, hvem skal få den første salve, du de eller dem, ja eller hvem som helst.
Ord kan drepe ord kan glede, ord kan spre kjærlighet, ord kan gjøre deg og andre glad.
Onde ord sprer onde budskap som onde rykter og det skal mere enn tusen gode ord for å drepe et ondt ord som er sakt eller fortalt om en eller ei eller om dere, de dem der ute.
Det gode ord sprer godhet, på lik linje som onde ord sprer ondskap til vondt til verre så la oss vise storhet og kjærlighet til hverandre ikke bare fine ord til fest taler som ingen mener noe med, falsk tale og tomme ord som blåser bort med vinden og som ikke fører noe godt med seg.
Den som kjenner noe gått i hjertet nå ta boken med B i deres hender og si gå henn og gjør andre glade slik vi ønsker at andre skal være mot oss.
Det og se at andre blir glade av ens handlinger gjør godt også for de som hater oss selv om det er vanskelig å innrømme for mange.
Mennesket trenger varme og gode ord, det er kjærlighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar