Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
lørdag 2. juni 2012
Oslofjord tunellen og Ryfast og resten av tunellene under havets overflate.
Brannsjefen i Follo er en modig mann som tør si fra om galskapen om tuneller under havets overflate. Noe annet er avgåtte ordfører i Stavanger,Herr Sevland, han har brukt partipisken til de grader for å presse gjennom Tunellen Ryfast over 300 meter dyp og verdens lengste. Jeg har forelagt han dette med brann og dens farer på nettmøter i Stavanger Aftenblad, da sier bare tidligere ordfører Sevland, Jeg holder meg bare til vedtatte planer, det vil si han vil ikke svare på problemer ved brann. Hvem er ansvarlig når ulykken kommer, når det kan bygges vi i dagen som er ca 10 km bare lengre (7 minutts kjøring) og koster det halve av Ryfast til 9 milliarder + 25% i mulige merkostnader 9 milliarder innkludert bompenger og renter og drift til bomselskaper pluss kommer driftskostnader på veien vert år på 50 millioner i 2008 kroner. Veien Ryfast er beregnet å koste ca 5 milliarder kroner i 2008 pluss mulige 25% kostnadoverskridelse, hvor er galskapen. Og så tegnes det bare et glansbilde av prosjektet og legger til side alle farer og kostnader. Prestisje og atter prestisje i denne galskapen. På toppen av det hele skal denne trafikkmaskinen komme opp nesten i sentrum av Stavanger på nåværende E39 som i dag allerede er sprengt av trafikk i følge vegvesenet så skal ikke E39 tåle mere trafikk, ser ikke folk galskapens prosjekt.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar