Dette er galskap, når de ikke klare å løse trafikkflokene ut av Stavanger så vil stortinget nå vedta denne galskapens motorvei når de samme myndigheter ikke klarer bygge Solasplitten med firefelt så skal det komme firefelt til Tau under sjøen, hvor er vede henne til tilhengerne. Også E39 sørover Rogalands største flaskehals i trafikken, men motorvei til Tau, ja veisakene står i kø og så kommer Ryfast først i køen når det er ti andre veier som skulle kommet før Ryfast.
Så på toppen har vi den ekstreme prislappen hvor sluttbeløpet ikke er kjent med minnimum 25% overskridelser er det beregnet fra vegvesenet og ingen tar ansvar etter på. Og så skal staten ta alle overskridelser som kommer ja det skal bli mange milliarder av kroner om ikke Ryfast blir rasfast før de klarer pasere bygrensen i Stavanger.
Sobbus og leire må de forskjere og hvor langt dette beltet med slik masse er det vet ikke jeg men det er godt stykke og under gamle Stavanger som står på subbus og leire, ja det forundrer med ikke om gamle Stavanger ligger i vågen en dag under spregningen kommer så langt.
Så kommer det jeg alltis har skrevet, vi kunne fått tre forbindelser om ikke Ryfast hadde blit bygget.
En vei over Finnfast.
En vei til Frafjord.
En vei med bru over Høsfjorden og alt dette til halv pris av Ryfast og mulig også enda rimligere.
Pluss hadde vi fått fordelt trafikken over et stort geografisk område.
Så er Ryfast noe å flagge for, jo for Kleppa og noen få fra Ryfylke og de er i mindretall.
Stavanger sine politikkere driter regelrett i de andre kommunene som ligger på Nord Jæren som hadde trengt forbindelsen til Frafjord og over Høgsfjorden.
Men nå skal alle tvinges til å kjøre Ryfast stikk i mot det som tidligere var bestemt for at folket skulle gå med på å få Ryfast. Ryfast skal ikke miste en krone fra bilistene og alt skal inn til sentrum av Stavanger og så ledes ut av byen på allerede veier som lider av hjerte infart og kaosssss.
Jeg synes det er alt for lite kritisk jornalistikk mot Ryfast og undersjøiske tuneller, og tunelle i sin helhet Alle tunellene på E39 fra kristiansand til Begen er under enhver kritikk og er mye verre enn hele Oslofjord tunellen alle som en så som Rennfast og Bømlafjord tunellen. Da er det ikke snakk om dårlig luft for dem som møter luftstrømmen ut av tunellen, men med en gang det er snakk om litt dårlig luft i en by, da hyler folk opp. Nei hadde håpet at det aldr mere kommer noen undersjøiske tuneller mere, vei i dagen selv om det blir 10 til 15 km lengre å kjøre så er det verd den kjøreturen. Husk en mil tar bare ca 7 minutt å kjøre. Dette mot å stå i trafikk kork i Ryfast og inn på E39 i både 10 og 15 minutt det er greit, sorry jeg forstår ikke tilhengerne av Ryfast. Håper det går som det sto i VG Kleppa må bli etterforsket i dette prosjektet som har gått for fort og uten å ta hensyn til andre negative ting.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar