Vei finasiering, jeg vil ha alle fakte på bordet, hvor mange prosent får Staten tilbake under en anleggsperiode.
Bompener og finansiering av veibygging i Norge, for slik det nå er så får vi ikke hvite hvor mye staten soper inn i avgifter og skatter fra de som har fått annbudet på å bygge en vei i Norge. Hvor mye får Staten tilbake av bevilgede midler under anleggsperioden til veien står ferdig. Dette snakkes det aldri om under en diskusjon om prislappen på veibygging. Når et firma skal invistere i et prosjekt så må de tenke på alle de kostnadene som avgifter og skatte som må innbetales til Staten, men ved veibygging er det staten selv som får pengene i retur i forhold til et firma som invisterer de får ingen penger i retur untatt moms som kan avskrives og andre utgifter som kan avskrives i byggeperioden. Dette er forskjellen mellom vei invistering og i forhold til et firma som vil invistere, de må betale hele kaka selv.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar