tirsdag 3. april 2012

Ryfast, Forsand og Sandnes kommune, setter de den siste spikkeren i kista for Ryfast.

Jeg håper dette er spikkeren i likkista til Ryfast og at nå må opposisjonen av motstandere av Ryfast se at det er håp at galskapens prosjekt blir stoppet, Ryfast.
Det er ikke bare Stavanger som skal styre dette prosjektet som ikke har livets rett så lenge det finnes så mange andre alternativer som er til halve prisen av det Ryfast vil Koste, så som vei videre fra Finnøy til Randøy inklusiv Høgsfjord bro, alt dette for halve prisen av Ryfast. Så nå er Sandnes og Forsand kommune på rett vei for å gå mot Stavangers enevelde og deres maktposissjon i fylketstyre.
Endelig har Sandnes sine politikkere sakt noe posetivt gå mot Storebror i Nord Stavanger angående Ryfast og forsatt ferjedrirt over Høgdfjorden. Jeg tror også om Sandnes og Forsand Time Klepp hadde villet bygget et privat prosjekt høybro over Høgsfjorden en Hardangerbro med annbud fra europa som har så mye arbeidsledighet så hadde ikke kostnadene ang bompenger på privat bro over fjorden kostet mere enn Ryfast tunellen.
Med dette mener jeg at kun ny bro uten tunell under Botneheia og heller ikke oppgradert veien fra Sandnes til Lauvik så hadde bilistene og turistene valgt å kjøre om Oanes Lauvik, prisen hadde ikke blit mere enn ferjebiletten i dag.
Nå håper jeg bare at denne kontakten mellom Sandnes og Forsand skal styrkes, kunne nå bare disse to komunene slått seg sammen og Gjesdal med så hadde folket kunne krevd forsatt ferjedrift på grunn av krav å komme til sine komunesenter.
I artikelen nevnes jo de som er livredde for å kjøre i tuneller med stor klaustoforbi og har diverse lungeproblemer så er det meget tøft å kjøre i disse lange tunellene. Ser bare i Helgen da jeg kjørte i Byfjord tunnellen det var så mye eksos at jeg hadde store problemer med å puste, lungene kjempet som hylende gamle blåsebelger før jeg kom på og stenge av ventilasjonsannlegget i bilen, men da var det alerede gjort. Det varte helt til jeg kom til Bømlo og en time etterpå det hylte og pep fra mine lunger og tungt å puste.
dette er det få som får komme frem med i tunelenes kjølvann, men med en gang det er dårlig luft i sentrum av Stavanger da skal trafikken stoppes, men hva med tunellene og dårlig luft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar