Jeg håper dette er spikkeren i likkista til Ryfast og at nå må opposisjonen av motstandere av Ryfast se at det er håp at galskapens prosjekt blir stoppet, Ryfast.
Det er ikke bare Stavanger som skal styre dette prosjektet som ikke har livets rett så lenge det finnes så mange andre alternativer som er til halve prisen av det Ryfast vil Koste, så som vei videre fra Finnøy til Randøy inklusiv Høgsfjord bro, alt dette for halve prisen av Ryfast. Så nå er Sandnes og Forsand kommune på rett vei for å gå mot Stavangers enevelde og deres maktposissjon i fylketstyre.
Endelig har Sandnes sine politikkere sakt noe posetivt gå mot Storebror i
Nord Stavanger angående Ryfast og forsatt ferjedrirt over Høgdfjorden.
Jeg tror også om Sandnes og Forsand Time Klepp hadde villet bygget et
privat prosjekt høybro over Høgsfjorden en Hardangerbro med annbud fra
europa som har så mye arbeidsledighet så hadde ikke kostnadene ang
bompenger på privat bro over fjorden kostet mere enn Ryfast tunellen.
Med
dette mener jeg at kun ny bro uten tunell under Botneheia og heller
ikke oppgradert veien fra Sandnes til Lauvik så hadde bilistene og
turistene valgt å kjøre om Oanes Lauvik, prisen hadde ikke blit mere enn
ferjebiletten i dag.
Nå håper jeg bare at denne kontakten mellom
Sandnes og Forsand skal styrkes, kunne nå bare disse to komunene slått
seg sammen og Gjesdal med så hadde folket kunne krevd forsatt ferjedrift
på grunn av krav å komme til sine komunesenter.
I artikelen nevnes
jo de som er livredde for å kjøre i tuneller med stor klaustoforbi og
har diverse lungeproblemer så er det meget tøft å kjøre i disse lange
tunellene. Ser bare i Helgen da jeg kjørte i Byfjord tunnellen det var
så mye eksos at jeg hadde store problemer med å puste, lungene kjempet
som hylende gamle blåsebelger før jeg kom på og stenge av
ventilasjonsannlegget i bilen, men da var det alerede gjort. Det varte
helt til jeg kom til Bømlo og en time etterpå det hylte og pep fra mine
lunger og tungt å puste.
dette er det få som får komme frem med i
tunelenes kjølvann, men med en gang det er dårlig luft i sentrum av
Stavanger da skal trafikken stoppes, men hva med tunellene og dårlig
luft.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar