fredag 15. juni 2012

Ryfast må stoppes, regjeringen er lurt til at denne veien må bygges. Kleppa og Ryfast må granskes før endelig ja.

Dette er galskap, når de ikke klare å løse trafikkflokene ut av Stavanger så vil stortinget nå vedta denne galskapens motorvei når de samme myndigheter ikke klarer bygge Solasplitten med firefelt så skal det komme firefelt til Tau under sjøen, hvor er vede henne til tilhengerne. Også E39 sørover Rogalands største flaskehals i trafikken, men motorvei til Tau, ja veisakene står i kø og så kommer Ryfast først i køen når det er ti andre veier som skulle kommet før Ryfast.
Så på toppen har vi den ekstreme prislappen hvor sluttbeløpet ikke er kjent med minnimum 25% overskridelser er det beregnet fra vegvesenet og ingen tar ansvar etter på. Og så skal staten ta alle overskridelser som kommer ja det skal bli mange milliarder av kroner om ikke Ryfast blir rasfast før de klarer pasere bygrensen i Stavanger.
Sobbus og leire må de forskjere og hvor langt dette beltet med slik masse er det vet ikke jeg men det er godt stykke og under gamle Stavanger som står på subbus og leire, ja det forundrer med ikke om gamle Stavanger ligger i vågen en dag under spregningen kommer så langt.
Så kommer det jeg alltis har skrevet, vi kunne fått tre forbindelser om ikke Ryfast hadde blit bygget.
En vei over Finnfast.
En vei til Frafjord.
En vei med bru over Høsfjorden og alt dette til halv pris av Ryfast og mulig også enda rimligere.
Pluss hadde vi fått fordelt trafikken over et stort geografisk område.
Så er Ryfast noe å flagge for, jo for Kleppa og noen få fra Ryfylke og de er i mindretall.
Stavanger sine politikkere driter regelrett i de andre kommunene som ligger på Nord Jæren som hadde trengt forbindelsen til Frafjord og over Høgsfjorden.
Men nå skal alle tvinges til å kjøre Ryfast stikk i mot det som tidligere var bestemt for at folket skulle gå med på å få Ryfast. Ryfast skal ikke miste en krone fra bilistene og alt skal inn til sentrum av Stavanger og så ledes ut av byen på allerede veier som lider av hjerte infart og kaosssss.
Jeg synes det er alt for lite kritisk jornalistikk mot Ryfast og undersjøiske tuneller, og tunelle i sin helhet Alle tunellene på E39 fra kristiansand til Begen er under enhver kritikk og er mye verre enn hele Oslofjord tunellen alle som en så som Rennfast og Bømlafjord tunellen. Da er det ikke snakk om dårlig luft for dem som møter luftstrømmen ut av tunellen, men med en gang det er snakk om litt dårlig luft i en by, da hyler folk opp. Nei hadde håpet at det aldr mere kommer noen undersjøiske tuneller mere, vei i dagen selv om det blir 10 til 15 km lengre å kjøre så er det verd den kjøreturen. Husk en mil tar bare ca 7 minutt å kjøre. Dette mot å stå i trafikk kork i Ryfast og inn på E39 i både 10 og 15 minutt det er greit, sorry jeg forstår ikke tilhengerne av Ryfast. Håper det går som det sto i VG Kleppa må bli etterforsket i dette prosjektet som har gått for fort og uten å ta hensyn til andre negative ting.

onsdag 13. juni 2012

The Norwegian government of the militarization of the Norwegian Air Force in north Norway. . Den Norske regjering avmilitariserer det Norske luftforsvar.

Det skal spares og spares på forsvarets budsjeett helt til hvem som helst kan atter ta oss på senga som i 1940, har ikke Ap lært av historien enda. Det er ikke det spor rart at de forsatt veier med den røde fane og ikke er redd for innvasjon eller annen trussel. Å bare stole på teknologien i dag er for snever tankegang, vi må forsatt være rustet slik at vi kan forsvare oss i nord. Med Putin som leder i Russeland, så bare se hvordan han støtter Syria og hvordan de støttet Lybia, der måtte Russeland gi seg, for der hadde de ikke mye innflydelse, men det har de i Syria. Det å nedlegge en slik base som Bodø er å avmilitære Norge i luften og det vil koste Nord Norge dyrt, hva får vi i stedet, ingenting. 2 fly i Bodø er lik null og er bare for å trøste Bødø sine innbyggere som et lite plaster på såret. Ap regjeringen har snart avkledd Norge militært vi står snart med bare rompe og med buksa nede på knærne uten i stand til å forsvare oss.

It should be saved and saved on the defense budget until anyone can once again take us by surprise as in 1940, Labor has not learned from history yet. It is not at all strange that they still have the red tab and not afraid of innovations, or other threat. To simply rely on the technology today is too narrow way of thinking, we must continue to be prepared so that we can defend ourselves in the north. With Putin as a leader in Russia, so just see how he supports Syria and how they supported Lybia, which had Russia's pretend, for which they had not much influence, but they have in Syria. To impose such a base that is to avmilitære Bodo Norway in the air and it will cost north of Norway expensive, what we get instead, nothing. 2 flights in Bodø is equal to zero and is only to comfort Bodo its citizens as a small bandage on the wound. Labor government will soon have stripped Norway militarily we are now with just ass and with his pants down to his knees without able to defend ourselves.

Norske sjømenn Norwegian sailors og deres rettigheter og støtte til dem.

Ja det er ikke overraskende, når tid har den Norske arbeiderparti støttet norske sjøfolk, adri. Hvor mye støtte fikk sjøfolka som overlevde krigen, ingenting de tok fra dem fondet som skulle være til støtte for manglende lønn under krigen og så har det gått slag i slag med nedvurdering av den Norske sjømannstand i alle år etter krigen. Hvem holder Sosialistene med rederiene ingen andre, se hvem som kommer til regjeringene ved festlige anledninger, jo rederne for å holde kontakten med dem i den røde topp i regjeringen. Dette gjør at rederne kan legge til rette for innport av utenlandske sjømenn fra østen, selv det Norske sjømannsforbund som er tilsluttet LO har etablert skole for sjøoffiserer og annet mannskap, Da da undergraver Sjømannsforbundet sine egne medlemmer, med medlemmenes egne penger til å undervise arbeider som kan skiftes ut med norske sjømenn, hvor hører dette hjemme. Det skulle vært like strengt å ta inn utenlandske sjømenn som det er å rekrutere utenlands arbeidskraft på land i Norge og til sjøs.
Det er jo Norsk land også et skip en Norsk arbeidsplass er en arbeidsplass om det er til lands som til lands og det er Norske lover og Norsk suverenitet som gjelder begge plasser, men nei.
Det er ikke lenge siden de sa i nyhetene de samme nedverdigene ordene om sjøfolk som de brukte for 30 - 40 år siden, de bruker penger som fulle sjømenn.
Nei regjeringen dilter etter rederiene - rederne slik at de skal kunne sparke sjømenn og ta inn utenlands arbeidskraft uten å nøle og den Norske sjømann må gå i land og uten mulighet til å få støtte på grunn av arbeids stokken / gjengen ombord på et skip er sprett rundt omkring i landet og står uten støtte og hjelp og er overlatt til seg selv, det er ikke som en arbeidsplass på land der alle kan stå samlet og prosistere på oppsigelser, nei det er overlatt til seg selv.
Slike oppsigelser kommer som regle rett før en sjømann reiser hjem på avspasering 5 minutt før han skal reise uten mulighet til å si noe bare et brev i handen og forvell. For en sjømann kan rederiet kreve at han tar oppsigelsetiden mens han er hjemme på avspasering.
Slik har den Norske sjømann det og slik har det vært i alle år, null verd.

tirsdag 12. juni 2012

Stripping, naken dans, hva er galt med det. Selv sex er normalt. Stripping, nude dancing, what's wrong with it. Although sex is normal.

Stripping, naken dans, hva er galt med det. Selv sex er normalt.
Hvor er utringsfriheten her når det gjelder dans, men det er ok og vise avstøpninger av1000 kvinners underliv hvor det enn var denne kunstens ble vist frem, hvem skal difinere dette som ikke dansekunst. Om det er en mann eller kvinne som danser, hva er egentlig galt, kunne tro ingen har sett en menneskekropp før og hva er galt med å se en naken kropp, verre er det når de viser filmer med pysisk og fysisk voldlige sener og dataspill, hvor blodet renne fritt. Og her skal ikke en kvinne / mann selv få bestemme hva hun vil gjøre, dette burde gått helt til tops i EFTA domstolen, har og kan virkelig politikkerne nekte noen ølservering bare for det er danseopptreden på en nattklubb.
Folk ler når Russen springer naken i gjennom sentrums gater, da er det plutselig ok og vise seg frem naken, stipping er også frivillig.

Stripping, nude dancing, what's wrong with it. Although sex is normal. Where is necked freedom here when it comes to dance, but it's ok and show casts av1000 women's abdomen, it was everywhere, the Art On Display, who goodwill difinere this is not dance. If there is a man or woman who dances, what exactly is wrong two believe no one has seen a human body before and what's wrong with seeing a naked body, worse is When They show movies pysisk and physical violence, all the tendons and computer games, Where the blood flow Freely. And this is not a woman / man himself two Decide what She Will do, this Hubble come out on tops in the EFTA Court, and can really garden policy holders refuse beer Just because it's dance performance at a nightclub. People laugh When the Russians ran naked through downtown streets, simply, it's ok Suddenly and show off two naked stipping is also voluntary.

Ryfast skal bli vedtatt i kveld, hvem skal stå til ansvar i denne tunellen om det går galt.

Hvem i helgoland har så høy lønn at de skal klare å betale over 9 milliarder kroner tilbake for Ryfast, dette inklusiv renter og lønninger til bomselskapa, hvor galt er dette landet blitt.
Hele Ryfast er skrytt opp i skyene og til slutt må vel staten betale kaka. Husk Statens veivesen har kalkulert medn overskridelser på 25% hva blir da prisen, over 11 milliarder kroner 9 milliarder nå,
ja om det blir som det står skrevet, bilistene skal betale.
Er ikke Norge en olje nasjon, det ser ikke slik ut når de ber bilistene bla opp og betale kaka.
En dag som dette brurde hele Rogaland gått med sørgeband, Rogaland skal få sin dødstunell under havet når de kunne slippet unna med under halvparten av kostnadene til vei i dagen.
Må bare de absvarlige straffes en dag som har vedtatt denne galskapen.
Ok hadde kystpartiet hat makt så skulle ikke det vært bompenger noen plass i Norge, det er som folk nå virkelig tror på Julenissen like mye som om de ikke får vei uten bompenger for Staten har ikke råd, Tull og løyn fra ende til ende, Norge har råd til å bygge veier uten bompenger, men det har liksom gått en sport i å innkreve bompenger. Eller hvilken kommune som er best og flinkest å innkreve bompenger, ja slik ser det ut

søndag 3. juni 2012

DØDSBRANN, Bilbrann i tunnell. Fatal fires, car fires in tunnels.Fatal Brände, Auto Brände in TunnelnLos incendios fatales, incendios de automóviles en los túneles http://www.youtube.com/watch?v=Va3xUURMfkE

http://www.youtube.com/watch?v=Va3xUURMfkE
I denne filmen viser de også der EU var med på en test i Norge om virkningene av en tunell brann der alt ble filmet og forsket på i ettertid, skremmende å se virkligheten som ingen vil ta inn over seg når de vil bygge Ryfast og Rogfast.
Her kan dere selv se med selvsyn hvor farlig det egentlig er med brann i tuneller og enda farligere er det med tuneller under hvaets overflate der røyken går enda fortere i opp og nedstigningene i undersjøiske tuneller. Og der det er vifter som blåser røyken ut til en bestemt tunellåpning og dermed suges surstoff til brannen meget raskt inn i tunnellen og gi næring til brannen. Og med bratte bakker opp og ned så kommer røyken mye fortere mot en enn i en tunell som går vannrett gjennom et fjell og kommer ut på andre siden.
Vi skulle satt en efektiv stopper og fått en opposisjon mot undersjøiske tuneller, en opposisjon som kunne informert bedre om faren ved slike tuneller og som kunne satt en stopper for videre bygging av slike dødsfeller.
Alle tunellene som går under fjordene på Vestlandet er mye farligere enn Month Blanc Tunellen som her blir vist i denne linken.
Kystpartier er meget skeptiske til tuneller under havet selv med alle sikkerhets annrettninger så kan ingen stoppe en tragedie og ingen kan gå inn i en tunell for å redde andre.
Bygg mange maiestetiske broer over våre fjorder i Norge, la oss få se naturen i stedet for sorte hull under våre fjorder, bruer er turistmagneter.

Fatal fires, car fires in tunnels. In this film shows they are also where the EU was involved in a test in Norway about the effects of a tunnel fire where everything was filmed and studied later on, frightening to see the reality that no one will take over when they want to build Ryfast and Rogfast. Here you can even see with own eyes how dangerous it really is a fire in the tunnels and even more dangerous is it with tunnels under hvaets surface where the smoke goes even faster in the ascent and descent in underwater tunnels. And where there are fans that blow the smoke out of a particular tunnel opening and therefore sucked oxygen to the fire very quickly into the tunnel and feed the fire. And with the steep hills up and down as the smoke comes against a much faster than in a tunnel that runs horizontally through a mountain and come out the other side. We should put a stop to efficient milk had an opposition against the undersea tunnels, an opposition that could be better informed about the danger of such tunnels and that could put a stop to further construction of such death traps. All tunnels that run beneath the fjords on the west coast is much more dangerous than the Month Blanc tunnel, which is shown here in this link. Coastlines are very skeptical of tunnels under the sea, even with all safety annrettninger no one can stop a tragedy and no one can enter a tunnel to rescue others. Build bridges maiestetiske many of our fjords in Norway, let us see the nature rather than black holes in our fjords, bridges are tourist magnets

Los incendios fatales, incendios de automóviles en los túneles. En esta película demuestra que también son los que la UE ha participado en una prueba en Noruega acerca de los efectos de un incendio en el túnel en el que todo fue filmado y estudiado más adelante, da miedo ver la realidad de que nadie va a asumir el control cuando se quiere construir Ryfast y Rogfast. Aquí incluso se puede ver con sus propios ojos lo peligroso que es en realidad un incendio en los túneles y aún más peligroso que es, con túneles debajo de la superficie hvaets donde el humo va aún más rápido en el ascenso y descenso en los túneles bajo el agua. Y donde hay ventiladores que soplan el humo que sale de una abertura del túnel en particular y por lo tanto, agotan el oxígeno al fuego muy rápidamente en el túnel y alimentar el fuego. Y con las empinadas colinas arriba y abajo como el humo se produce en un mucho más rápido que en un túnel que se extiende horizontalmente a través de una montaña y salir al otro lado.
Los incendios fatales, incendios de automóviles en los túneles. En esta película demuestra que también son los que la UE ha participado en una prueba en Noruega acerca de los efectos de un incendio en el túnel en el que todo fue filmado y estudiado más adelante, da miedo ver la realidad de que nadie va a asumir el control cuando se quiere construir Ryfast y Rogfast. Aquí incluso se puede ver con sus propios ojos lo peligroso que es en realidad un incendio en los túneles y aún más peligroso que es, con túneles debajo de la superficie hvaets donde el humo va aún más rápido en el ascenso y descenso en los túneles bajo el agua. Y donde hay ventiladores que soplan el humo que sale de una abertura del túnel en particular y por lo tanto, agotan el oxígeno al fuego muy rápidamente en el túnel y alimentar el fuego. Y con las empinadas colinas arriba y abajo como el humo se produce en un mucho más rápido que en un túnel que se extiende horizontalmente a través de una montaña y salir al otro lado.

lørdag 2. juni 2012

Oslofjord tunellen og Ryfast og resten av tunellene under havets overflate.

Brannsjefen i Follo er en modig mann som tør si fra om galskapen om tuneller under havets overflate. Noe annet er avgåtte ordfører i Stavanger,Herr Sevland, han har brukt partipisken til de grader for å presse gjennom Tunellen Ryfast over 300 meter dyp og verdens lengste. Jeg har forelagt han dette med brann og dens farer på nettmøter i Stavanger Aftenblad, da sier bare tidligere ordfører Sevland, Jeg holder meg bare til vedtatte planer, det vil si han vil ikke svare på problemer ved brann. Hvem er ansvarlig når ulykken kommer, når det kan bygges vi i dagen som er ca 10 km bare lengre (7 minutts kjøring) og koster det halve av Ryfast til 9 milliarder + 25% i mulige merkostnader 9 milliarder innkludert bompenger og renter  og drift til bomselskaper pluss kommer driftskostnader på veien vert år på 50 millioner i 2008 kroner. Veien Ryfast er beregnet å koste ca 5 milliarder kroner i 2008 pluss mulige 25% kostnadoverskridelse, hvor er galskapen. Og så tegnes det bare et glansbilde av prosjektet og legger til side alle farer og kostnader. Prestisje og atter prestisje i denne galskapen. På toppen av det hele skal denne trafikkmaskinen komme opp nesten i sentrum av Stavanger på nåværende E39 som i dag allerede er sprengt av trafikk i følge vegvesenet så skal ikke E39 tåle mere trafikk, ser ikke folk galskapens prosjekt.