tirsdag 22. januar 2013

Norske vinter dekk med pigger og lokale særavgifter.

Stavanger og andre byer i Norge innfører slike avgifter, men gjør ingenting med problemet, men avgifter og penger i statskassen vil de ha, men de vil heller ikke gi oss bedre veier som ville forbedret miljøet og slippet å stå i kø med bilen. Piggdekkavgift i Stavanger og andre byer.
Frekkhetens nådegave skal en lete lenge etter, disse politikkerne som finner på slike avgifter vet desverre ikke hva det vil si å ha litt lite penger, det er desverre ikke alle som har råd til denne pengegaloppen til avgifter. Å de penga, å de penga ja de skal forsvinne de skal forsvinne til lykke og til gavn. Ja det er ikke lenge før folk må bare slutte på jobben for de har desverre ikke råd til å arbeide på grunn av det blir for dyrt å komme seg til og fra arbeid hveor enn det er i Norge når det ikke finnes noen form for kollektiv tilbud som kan brukes uten at en bruker et par timer en vei til jobben og med bil vil det ta knappe 15 til 20 minutt. Få fart i veibygginga der også buss kan kjøre men utesteng ikke privatbilen. Piggdekk må mange har for å klare å komme seg hjem om en ikke må parkere langt fra hus og hjem og til hinder for andre eller på andre sin P plass. Så har vi disse få asmatikkerne, ja de har det ikke gått, men en slik gruppe som er ja vet ikke hvor stor, men det er bedre de får være hjemme og må de ut ta så bind forann munnen så er de beskyttet og det er bedre enn at et helt samfunn skal stoppe opp for 10 til 15 mennesker med slike lidelser, og lidelsene er ikke verre enn mine da jeg kjører i disse undersjøiske tunellene der eksosen ligger tykk opp og ned bakken etter overopphetede vogntog. Plasser disse måleinstrumentene i tunnellene så skal vi se hvilke skremmende reslutater vi får, mye verre enn i bynære strøk og dette er året rundt for langtransporten i Rennfast og Bømlafjordtunnellen og andre undersjøiske tuneller der eksos blir blåst eller siver mot utgangene. Jeg vil si det så sterkt, denne regjeringen har selv skapt dette fenomenet, det kunne vært bort mye av det om de hadde gitt tillatelsde til biodieselen som er nesten totalt fri for farlige utslipp av miljøfarlige gasser, men regjeringen stoppet dette drivstoffet med avgifter, bruksavgift. Så har vi saltet som løser opp asflaten som blir til en seig masse, strøsand er bedre som er varmet opp og igjen fryser straks fast i islagte veier. Det er lov å tenke nytt. Førsteprioritet tilat biodieselen straks og fjern avgiften på den så blir alle diselbiler miljøbiler, men nei da har regjeringen ingen plass å henge avgiftene på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar