mandag 5. mars 2012

Den Norske nasjonalsangen. Ja vi elsker dette landet. Norges nasjonal sang, (men? )

Dette må nå være til ettertanke når som Jens reiser rundt med sin idiologi for å få gehør for EUs sine direktiver innen arbeidslivet, hva blir neste EU lov som skal tres ned over våre hoder.
Ja det er ikke det spor rart at Nordmenn vender ryggen til EU medlemskap og er enda mere motstandere av dagens EØS kontrakt. Kystpartiet vil noe annet.
(Alternativ nasjonalsang.)
Ja vi elsker dette landet.


Ja, vi selger dette landet
Som vi turer frem.
Olje, gass og fossevannet
Går med fryd og klem.
Fjorder, fjell og akevitten
Hei, hvor det skal gå.
Mens vi drømmer om profitten
Som vi snart skal få.
Mens vi drømmer om profitten
Som vi tror vi snart skal få.

Fondet må vi investere,
Flåten må vi flage ut.
Markedskrefter skal regjere,
Børsen er vår gud !
Fiskebåter må kondemneres
Eller går på salg.
For vi må Globaliseres,
vi har gjort vårt valg.
For vi må globaliseres.
Vi har gjort vårt, har gjort vårt  valg.

Forsvaret skal børsnoteres,
kysten skal selges ut.
Hæren må privatiseres,
Tyskland kan gi bud.
Spania kan få marinen
til en gunstig pris.
Så får vi den spanske vinen
til vårt paradis.
Så får vi den spanske vinen
til vårt norske paradis.

Dorske menn og dorske kvinner,
la oss selge alt.
Børsen er den sterke vinner,
markedet har talt.
Dansketiden må vi glemme,
og vår mor og far,
til vi måpende her hjemme
står igjen med rumpen bar.    Forfatter, Johan Henrik Lilleheim

lørdag 3. mars 2012

Kystpartiet i mevind 2,2 % vi går forbi Rødt Hvorfor blir vi ikke navnt i media mere


Kystpartiet seiler i medvind.
Målingen du viser til var i Aftenposten sin morgenutgave, 15. – 16. februar. Der var vi notert

med 2,2%. Partiet Rødt hadde 1,8%.

Som blogger og Kystpartiet i mitt hjerte så må jeg bare skrive at vi har gode muligheter til å øke vår oppslutning med motstanden mot EU og
EØS som vokser i befolkningen.
80% av folket er imot EU mens blant våre folkevalgte på Stortinget er det 70% for EU.

Vårt Storting er dermed ikke representativt for befolkningens syn – ett demokratisk problem.
Hvor skal dette ende med våre folkevalgt som streber mot sitt eget folk 70% av de folkevalgt er mot sitt eget folk, ja nå er det på tide at enda flere får øynene opp av det er forsatt noe som heter Kystpartiet selv om ikke Steinar Bastesen ikke står ved roret og styrer skuta, Kystpartiet.
Ha en fin helg!!

Beste hilsen Erling Skåtøy og Bjørn Halvor Enciso Kvilhaug.

torsdag 1. mars 2012

Forbud å gå mot rødt lys for forgjengere, takk la fornuften seire.

Jeg vil så gjerne vise til denne artikelen i Stavanger Aftenblad om forbud å gå på rødt lys ved kryssing av vei selv på forgjengerfelt.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/politikk/Foreslar-forbud-mot-a-ga-pa-rodt-2936962.html#.T0_RN4FHLvg
Endelig går det i riktig retning, en lov som var en lek med døden, også loven om kryssing av offentlig veg trafikert sådan som det er trafikk med motorvogn på må nå forgjengerne få en lov mot seg.
Det skal ikke være slik som nå at bilisten har altid feil, en fotgjenger skal ha plikt til å se seg om og om bilen er så nærme at klarer den å stoppe før en krysser veien.
Barn og voksne må igjen få respekten for biler i bevegelse er farlige og de kan ikke altid stanse for alt og alle og i enhver sitvasjon.
Nå føler jeg at foreldrene lærer barn å leke ute i trefikerte gater der bilene ferdes og knytter nevene til sjåfører som nesten ikke klarer stoppe for barn som umotivert og uten forvaesel springer rett ut i veibanen for de har lært av mor og far og på barnehage og skole at bilen har fulstendig vikeplikt for gående som vil krysse veien, en lærdom som må bort, og loven må forandres og det fort før det går mere liv i gangfelt og ellers rundt omkring langs våre veier og at folk som går langs veien skal gå mot kjørerettningen og ikke med slik at de har kontroll på biler som kommer i mot.
Når loven om å bare det og stekke ut armen så var det bare til å krysse veien har krevd mange liv og det er også derfor det har blit så mange påkjørsler i fotgjengeroverganger langs våre veier i bygd og i by.
Fotgjenger felt skal det også gjelde at de gående skal ha en hvis aktsomhet når de skal krysse to kjørebaner, de må som før nå lære seg til å se først til venstre og så til høyre og atter en gang til venstre for å se om det er klart før de begir seg ut i gangfeltet og krysse veien.
Disse lovene der forgjengeren har all rett må fjernes, slik som det er nå er bilføreren fritt vilt om forgjengeren springer rett ut forann en bli og blir påkjørt i gangfelt så er det føreren av bilen som får skulden, dette er helt uhørt.
Fotgjengeren må atter få et eget ansvar når de krysser veien, de skal ha plikt til å se om det kommer biler og om de har mulighet til å stanse. Og sykklister som bruker gangfeltet for kryssing av kjørefelt må virkelig skjerpe seg og gå av sykkelen og oppføre seg som en fotgjenger og ikke som en bilterrorist, fantomsykklist som de blir kaldt.
Ja nå er det på tide at fotgjengerne atter får litt ansvar igjen i trafikken, de skal ikke ha all rett lenger det går ikke, slik som det er nå går de som en gjeng sauer på lang rekke som følger en sti i heiå, det er ikke snakk om å vente til de er noen stykker før de krysser veien, men en lang rekke med sauer som skal krysse veien.
Endelig går det i riktig retning, en lov som var en lek med døden, også loven om kryssing av offentlig veg trafikert sådan som det er trafikk med motorvogn på må nå forgjengerne få en lov mot seg, det skal ikke være slik som nå at bilisten har altid feil. En fotgjenger skal ha plikt til å se seg om og om bilen er så nærme at klarer den å stoppe før en krysser veien.
Barn og voksne må igjen få rspekten for biler i bevegelse er farlige og de kan ikke altid stanse for alt og alle og i enhver sitvasjon.
Når loven om å bare det og stekke ut armen så var det bare til å krysse veien har krevd mange liv og det er også derfor det har blit så mange påkjørsler i fotgjengeroverganger langs våre veier i bygd og i by.
Fotgjenger felt skal det også gjelde at de gående skal ha en hvis aktsomhet når de skal krysse to kjørebaner, de må som før nå lære seg til å se først til venstre og så til høyre og atter en gang til venstre for å se om det er klart før de begir seg ut i gangfeltet og krysse veien.
Disse lovene der forgjengeren har all rett må fjernes, slik som det er nå er bilføreren fritt vilt om forgjengeren springer rett ut forann en bli og blir påkjørt i gangfelt så er det føreren av bilen som får skulden, dette er helt uhørt.
Fotgjengeren må atter få et eget ansvar når de krysser veien, de skal ha plikt til å se om det kommer biler og om de har mulighet til å stanse. Og sykklister som bruker gangfeltet for kryssing av kjørefelt må virkelig skjerpe seg og gå av sykkelen og oppføre seg som en fotgjenger og ikke som en bilterrorist, fantomsykklist som de blir kaldt.
Ja nå er det på tide at fotgjengerne atter får litt ansvar igjen i trafikken, de skal ikke ha all rett lenger det går ikke, slik som det er nå går de som en gjeng sauer på lang rekke som følger en sti i heiå, det er ikke snakk om å vente til de er noen stykker før de krysser veien, men en lang rekke med sauer som skal krysse veien.
Endelig går det i riktig retning, en lov som var en lek med døden, også loven om kryssing av offentlig veg trafikert sådan som det er trafikk med motorvogn på må nå forgjengerne få en lov mot seg, det skal ikke være slik som nå at bilisten har altid feil. En fotgjenger skal ha plikt til å se seg om og om bilen er så nærme at klarer den å stoppe før en krysser veien.
Barn og voksne må igjen få rspekten for biler i bevegelse er farlige og de kan ikke altid stanse for alt og alle og i enhver sitvasjon.
Når loven om å bare det og stekke ut armen så var det bare til å krysse veien har krevd mange liv og det er også derfor det har blit så mange påkjørsler i fotgjengeroverganger langs våre veier i bygd og i by.
Fotgjenger felt skal det også gjelde at de gående skal ha en hvis aktsomhet når de skal krysse to kjørebaner, de må som før nå lære seg til å se først til venstre og så til høyre og atter en gang til venstre for å se om det er klart før de begir seg ut i gangfeltet og krysse veien.
Disse lovene der forgjengeren har all rett må fjernes, slik som det er nå er bilføreren fritt vilt om forgjengeren springer rett ut forann en bli og blir påkjørt i gangfelt så er det føreren av bilen som får skulden, dette er helt uhørt.
Fotgjengeren må atter få et eget ansvar når de krysser veien, de skal ha plikt til å se om det kommer biler og om de har mulighet til å stanse. Og sykklister som bruker gangfeltet for kryssing av kjørefelt må virkelig skjerpe seg og gå av sykkelen og oppføre seg som en fotgjenger og ikke som en bilterrorist, fantomsykklist som de blir kaldt.
Ja nå er det på tide at fotgjengerne atter får litt ansvar igjen i trafikken, de skal ikke ha all rett lenger det går ikke, slik som det er nå går de som en gjeng sauer på lang rekke som følger en sti i heiå, det er ikke snakk om å vente til de er noen stykker før de krysser veien, men en lang rekke med sauer som skal krysse veien.

Mine lesere sprer seg rundt omkring i verden

USA
81
Norge
52
Russland
39
Canada
1
Tyskland
1

Norge
75
USA
59
Russland
23
Peru
2
Canada
1
Tsjekkia
1
Tyskland
1
Finland
1
Irland
1
Statestikk i dag den 8 mars på kvinnedagen.

Bevilgninger til vei må mange dobbles

Regjeringen må punge ut mere enn det dobbelte helst gange fire med så lenge etterslep i underbudsjettering innen veisektoren. Og når en har en regjering som vil bare ha inn bompenger og ikke bevilge dem tilbake til vei og den veistrekning som de er innkrevet på der skal de også brukes og ikke som i Stavanger der bruker de pengene på gatetun i sentrum og oppruste andre ting enn på veiene på Nordjæren som egentlig midlene som er innsamlet skulle vært brukt på.
Dette er totalt i strid med loven om bompenger §5. Når tid skal denne paragrafen overholdes?
Bompenge innkrevingen i Norge er rent tilfeldige vedtak i kommuner og Fylker landet rundt i panikk når ikke regjeringen vil bevilge penger til vei om kommunene ikke innfører bompenger, ja den Rødgrønne regjeringen tvinger kommuner og Fylker til å innføre bompenger hvis ikke får de ikke lov til å bygge veier.
dette må det bli en slutt på snart og på bompenge innkreving i hytt og pine på godt Norskt ordspråk.
For dette er noe som gjør veiene ekstra dyre for brukerne. Ja hadde vi nå enda fått bevilget pengene tilbakeført til vei det som betales inn, da hadde det blit mye vei inklusiv andre bil laterte avgifter som fra starten av og innføringen av disse avgiftene, de skulle gå til vei, men det er kjekkere for Solheim å reise verden rundt og dele ut milliarder av kroner til korrupte regimer som en ikke får noen garanti for at pengene blir brukt til der de var ment til.
Så til slutt vil jo Regjeringen at vi skal bruke kollektivt, men hvordan når det allikevel er så langt til buss og tog at en må bruke bilen til holdeplassen uten å måtte ta føttene fatt i minst 20 minutt til buss, tog og så gjerne en time i buss (kollektivt inklusiv butte av buss) så trenger en i dag bare 20 minutt i bil til jobben mens minst 1,5 timer med kollektivt og minst 30 minutter i total gange før en er på jobb. Ja da er det ikke rart at folk velger bilen som transportmiddel og som er den mest fleksible løsningen for å komme til og fra jobb pluss å levere barn i barnehage.
Bilfientlige partier det trenger ikke Norge.

Det raser avgårde i stor fart, det er vist mange som ser min bloggside.

Må bare flere stikke innom min bloggside.
Når som Kystpartiet sies å få sine egne tall på meningsmålingene på en måling som er gjort så hadde det vært valg i dag så hadde vi hatt en representant på Stortinget.
Ja vi er store i Nord Norge og vi vokser i sør. Vi er jo nå representert i alle landets fylker.
det er ikke det spor rart når snart 80% er mot EU og motstanden øker også mot EØS kontrakten med EU og når kystpartiet er nesten de eneste partiet som er 100% motstander av EU og vi vil ha reforhandle EØS kontrakten, ja det går fremover.

Ryfast, Rogfast utsettes E39 Stavanger - kristiansand glemmes hva er galt.

 Ryfast prioriteres, Rogfast utsettes E39 Stavanger - Kristiansand glemmes, hva er galt
Det er ikke bare kleppa som må i åpen høring, hele gjengen som har vært med på å drive denne Ryfast tunnellen frem har sikkert mye skitt på sine fingrer i beslutnings prosessen. Se bare Eiterjord som nå har fått en ny stilling i tunellen Eiganesprosjektet, ja han går fra å være Samferdsels sjef til en slik stilling som de selv har opprette og sin posisjon og fremdriver i Ryfast, dette lukter kameraderi til tusen og en natt.
Bompenge saken er seg selv ulovlig etter §5 i bompenge loven  se bare på T sambandet i Haugesund til Karmøy via E39. Denne avgiften er innkrevd på mange ferjer men veien har ingenting med E39 å gjøre det er en avkjørsel fra E39 som skal gå til Karmøy og til Haugesund. Bompenger skal gå til den infrastrukturen som en skal kjøre på. Hva med alle de bilister som reiser med Boknafjord ferja som ikke skal til Haugesund eller Karmøy de skal i grunnen slippe å betale , ja etter loven så har de ikke lov å kreve bompenger av de som skal videre nordover fra Boken. Og har har vi betalt i over 20 år i bompenger som delvis har vært ulovlige.
Nei det er ikke det spor rart ar jeg som Kystparti medlem raser mot bompengeinnkrevingen langs våre veier. Ta bare Nord Jæren bomselskap her er det jo brukt penger til å fikse opp i sentrum av Stavanger med gatetun og andre plasser noe som ikke har noe med den veien vi kjører på.
Ja det er som EU sier hele bompenge innkrevingen i Norge er ulovlig og må legges om, men gjøres det noe med det, nei her driter de i EUs lover mens andre direktiv trer regjeringen ned over våre hoder uten å blunke.
Flyte bro over Boknafjorden er mye viktigere enn Ryfast og fire felt er også mye viktigere helt til Kristiansand fra Stavanger enn hele Ryfast skandalen når dette veianlegget kan bygges med vei i dagen og bru over Høgsfjorden til Halve prisen og da må det være noe som er galt i kamerat klubben som reiser til sine hytter i Ryfylke, lurer på hvor mange det er av de styrende som har hytter i Ryfylke..