søndag 2. juni 2013

Engasjertbloggen: Korrupsjon fra statsråder i samferdselskommiteen m...

Engasjertbloggen: Korrupsjon fra statsråder i samferdselskommiteen m...: Bjørn Halvor Enciso Kvilhaug Siggjarvågen 89 5428 Foldrøyhamn. Tel: 90117058 – 53223543 E post: bkvilhau@hotmail.com Pressemeld...

Korrupsjon fra statsråder i samferdselskommiteen må stanses. Anke til politiet Bompenger og bomstasjoner i Norge

Bjørn Halvor Enciso Kvilhaug
Siggjarvågen 89
5428 Foldrøyhamn.
Tel: 90117058 – 53223543

Pressemelding til media.                                                                     Bømlo Siggjarvåg den 01.06.2013

Bømlo Nytt, Sunnhordland avis, Haugesunds avis, Bergens tidene, VG, NRK.

Anmeldelsen av Bømlopakken og Høyres representant i samferdselskomiteen er henlagt av politiet.

Jeg vil her meddele pressen at jeg herved anker saken videre til Statsadvokaten og ber Statsadvokaten om å koble inn økokrim og justis og kontrollkomiteen på Stortinget for å etterforske saken brett og ikke bare sende et A4 dokument der de sier saken er henlagt, et henleggelse brev uten underskrift og uten stempel.  En henleggelse spyttet rett ut av en datamaskin og som kan komme fra hvem som helst som ønsker å gi meg en spøk i saken, ok det sto politiet utenpå konvolutten.

Anken vil bli levert Bømlo Lensmannskontor på mandag ca kl.10.00 om noen i media ønsker å være tilstede.

Bømlo pakken og Høyres repesentant i samferdselskomiteen Herr Halleraker og vedkommendes rolle i Bømlopakken og hans kones medeierskap i Via Futura AS som Halleraker presenterte som det beste selskapet til å inndrive bompengene for Bømlo vegselskap og i muligens andre bommselskap.

Nå med denne henleggelsen så vi det si det samme som at nå er det lovlig å gi familie, venner og kjente oppdrag fra regjering og fra kommuner jobber som de kan tjene millioner om ikke milliarder på.
Dette er nå fritt frem og profilere sin egen families firma for samferdselskomiteen og fra andre komiteer for å skaffe familie og venner  sikre million og milliard inntekter fra Stat og fra kommuner  om denne henleggelsen skal bli stående.
Så lenge at vedkommende Halleraker valgte et av to valg, bli sparket ut av samferdselskomiteen eller gå frivillig, det vil si trekke seg. Bare dette tilsier at han har brutt norsk lov, hvis ikke hadde vedkommende ikke trengt og gått fra komiteen, ja han måtte velge et av to onder, gå eller bli sparket,  og da har vedkommende gjort noe ulovlig, brutt Norsk lov og må straffes for det, mulig korrupsjon.
Så sier politiet at intet straffbart er å finne, ja da kan Halleraker få tilbake sin posisjon i samferdselskomiteen noe annet ville være uhørt i et rettferdig og demokratisk samfunn.
Så kom tidligere avgåtte Høyre ordfører  og utaler i Sunnhordland avis at dette er en politisk begrunnet anmeldelse, nei den er gjort for de grove brudd herr Halleraker har gjort i Samferdselskomiteen, ellers måtte han ikke forlatt sin stilling og possisjon.
Anmeldelsen er fra meg som privatperson og ikke en politianmeldelse fra Kystpartiet, men mitt arangement i mot bompenger, Norges mest urettferdige skatt der en ikke får noe tilbake, bare betaler til kunstig skapte arbeidsplasser.  Der det sitter eier som tar ut millioner i utbytte fra penger som egentlig skulle gå til vei, og bommselskaper som går i minus, selv da tar de ut utbytte i AS bomselskaper, bare dette er ren skandale og så må staten gi statsstøtte til driften etterpå, hvilken galskap er dette som er satt i system.
Derfor er jeg så engasjert i å si nei til bompenger, at nesten alle bompengene skal forsvinne i eierinteresser i bomselskapenes eiere er galskap. Så at bare en liten prosentandel skal gå til Statskassen for og mulig kunne brukes til vei er for meg uhørt og må betegnes som galskapens vegrøveri  av bilister med velsignelse av Norge AS. Den sittende Regjering, De Rødgrønne.
Hadde vi sluppet unna bompengene, lagt ned alle bomstasjoner så hadde staten fått enda mer penger inn i felleskassen, for da hadde vi hatt råd til litt, kanskje mye mer mat og i matprisene så etter tall fra finansdep så er 60 til 70% av matvareprisene avgifter.
Dette må da vel være mye bedre butikk for regjeringen enn at rike bompengeselskaper sikker av med innkomme fra bompengene i form av utbytte og feite Dir lønninger.
Er det ikke bedre at familiene får kjøpe mat enn at de ikke får noe igjen av sin lønn enn bare lov til å betale bommpenger. Vi blir ikke mette av å betale bommpenger vi blir bare fattigere, bompenger blir vi ikke mette av, men det blir vi av mat og da får Staten som nevnt ca 60 til 70% i avgifter,  men av bompengene mater vi bare de rike bomselskaps eierne med penger og nesten ingen vei får vi heller ikke.

Så nå er det opp til Statsadvokaten og mulig økokrim og justis og kontrollkomiteen på stortinget som må renske opp i eierforhold mellom politikere og eierforhold til samtlige bomselskaper i Norge og styrevervene som politikere sitter i og tjener grovt på bompengene, dette må stanses en gang for alltid.
Men det er snart valg og da er det opp til folket hva de velger bompenge politikere som elsker bompenger eller partier som ser denne galskapen som jeg og Kystpartiet ser og Frp.
Det er nå 4 partier som er motstander av bompenger Frp, Kystpartiet, Pensjonistpartiet og Demokratene. Så har Rødt melt seg på som haleheng og sier også nei til bompenger, mulig for å hale inn noen stemmer til Sosialistene og Ap for mulig å få være med i regjering om Ap klarer å skremme folket bort fra de borgerlig som er deres valg strategi i år og ikke fortelle om deres egen politikk.


Med Hilsen Kystparti repesentant for Hordaland Bømlo.


Bjørn Halvor Enciso Kvilhaug..

Norge flår bilistene med bommpenger, nei til bompenger, nei til ran av bilistene.

Bjørn Halvor Enciso Kvilhaug Så kom regningen i nettbanken for den turen 580,- i bompenger 230,- i ferjebillett. Takk Sosialistisk regjeringen, takk Høyre for dere er for, for forsatt bompenger i Norge. Derfor oppfordrer jeg alle mine venner på Facebook om å finne alternativt politisk ståsted slik at vi kan bekjempe bompengene og få slutt på landeveis røveriet. Kystpartiet er for folk flest og vi lytter til folket og vi tar folket på alvor. Hvorfor skal det koste en ca 1000,- kroner for en dagstur på 31 mil inklusiv drivstoff og bompenger. Heia Norge hold dere hjemme, det er beskjeden fra Jens & co. Men nei, de vil at vi skal kjøre mye, mye mere for da ruller bompengene inn til statskassen, felleskassen og til griske bomselskaper som også noen må ha stats støtte for å klare seg økonomisk pluss tar griske eiere ut utbytte selv om bomselskapa går i minus på budsjett og drift reslutat. La oss bekjempe bompenger med å stemme på Kystpartiet til valget til Høsten. Det er nå fire pluss et parti til som er mot bompenger, det er Frp, Kystpartiet, Pensjonistpartiet, demokratene og så har Rødt gått ut med at de er mot bompenger, dette for om sosialistene Jens & co vinner valgt så håper de at dette å si nei til bompenger kan de hjelpe den Rødgrønne regjeringen med stemmer og få forsette. Nei Takk ikke mer sosialistisk styresett i Norge. Stem Kystpartiet, hjelp oss til å skape et bedre Norge uten bompenger. Støtt BA sitt arbeid på Facebook. Bilistenes Aksjonsgruppe Hjelp oss, er du min venn så støtt opp også om BA. og Kystpartiet.

søndag 27. januar 2013

Norsk vei politikk, sisialistisk, DEL DETTE BREVET SLIK AT DET ALDRI FORSVINNER

DEL DETTE BREVET SLIK AT DET ALDRI FORSVINNER!

Jens Stoltenberg som lover mer åpenhet og demokrati sletter innlegg på sin egen Facebook side når han finner inneholdet ubehagelig.

Her er brevet som ble fjernet og link til saken finner dere i bunnen av dette innlegget:

Kjære Statsminister Jens Stoltenberg

Ang nye E18 i Vestfold. Kort om meg;Jeg er en 30 år gammel mann som bor med min samboer og vår datter på 2,5 år og ett nytt barn på vei.

Vi bor på Verningen i Larvik i en enebolig fra 1983 som vi pusser opp litt etter hvert(intet hastverk da alt fungerer, men har behov for noe oppgradering) Her har vi vår familiebil en stasjonsvogn fra år 00 og en liten pendlerbil fra 98. Samlet gjeld ca 1.550.000.

Vi har en drøm om en liten båt/skjærgårdsjeep som vi kan dra ut å fiske med samt, komme ut i skjærgården med. Vi mangler bare hunden så er idyllen komplett.

Jeg er så heldig å jobbe ved verdens beste fengsel, (som fengselsbetjent) Bastøy fengsel i Oslofjorden på utsiden av Horten. Jeg stortrives med jobben min, og har i utgangspunktet planer om å bli værende der lenge.

Min samboer arbeider som regnskapsassistent i Sandefjord. Vår fritid går bort i tur skogen, svømming for tulla vår, turer på vannet/stranda. Barnet vårt (snart barna) skal vokse opp mest mulig ute og helst ikke inne foran tv!

Jeg har arbeidet ved Bastøy fengsel i 3 år nå, og har virkelig sett frem til den nye veien skal bli ferdig.

Helt til da jeg forsto hvilket innhogg i økonomien det vil bli for meg å dra på jobb!? Ganske rar problemstilling egentlig...

Det er bare 4,6 mil til arbeidsplassen min. Med andre ord ingen spesielt lang pendlervei. Aftenposten skriver at det blir fire bomstasjoner på 24 kilometer vei mellom Tønsberg og Sandefjord.

Totalprisen på disse 24 kilometerne blir rundt 85 kroner - eller en kilometerpris på tre og en halv kroner. Tar vi med eksisterende bomstasjoner på 15 kroner (e18 v/ringdal) og 33 kroner (v/Skoppum) blir summen 133 kroner ên vei, samlet 266 kroner.Det vil bli 6 bomstasjoner på 4,6 mil!

Trekker man fra rabatten som gis ved kjørebrikke på 10 %, havner jeg på snaue 240 kr pr dag jeg er på jobb på Bastøy. 240 x 5= 1200,- pr uke. X 46 arbeidsuker = ca 55.200 kr i året.

Dette er over 2 netto månedslønninger for meg. I tillegg kommer parkering, drivstoff og allerede betalt veiavgift.

I skrivende stund er det jo også kommet et finfint forslag som sier at bomstasjonene også skal finansiere store deler av jernbaneutbyggingen. Dette for å få flere til reise kollektivt.

Er dette tilfelle? Hvorfor skal bilister betale for dette er for meg totalt ubegripelig! Togreisende kan heller betale avgift pr mil de er passasjerer, eller 20kr, pr togstasjon de passerer. Dette kan fint argumenteres på samme måte som ny motorvei. Vil dere ha raskere, bedre, etc. koster dette penger og må betales for. Det må brukerne gjøre. Kollektiv transport for meg er fullstendig umulig. Med de tilbudene som er her vil jeg bruke ca 2.5 timer én vei. Ferga jeg tar til morgenskift jar avgang 06.35.

Dersom jeg jobber kveldsvakt dagen i forveien, som gjøres med jevne mellomrom, ser man fort at dette blir vanskelig og svært lite familievennlig. Dessuten er det dyrt med kollektivt!

Jeg har imidlertid noen alternativer:

1. Kjøre den nye veien. Betale, smile og late som ingenting, og når jeg kommer hjem til familien; fortsette å gjøre absolutt ingenting. Fordi vi ikke har råd til det lenger.

2. Kjøpe el-bil. Har blitt fortalt at disse ikke behøver å betale bomavgift, men problemet her igjen er rekkevidden. Den er akkurat tilsvarende kjørelengden (+ et par km til overs) inntil gradestokken kryper under 10grader, noe den ofte gjør her til lands. Med el-bil kunne jeg slått et slag med hensyn til klimagassutslippene også. Dette er jo også ett hett tema i disse dager.(hvorfor går ikke dere foran med ett godt eksempel? En prius el lignende i stedet for Audi a8, bmw x5 osv) ingen klimavinnere akkurat.. men den kan vi ta en annen gang.

3. Kjøre gamleveien. Være en av flere som kommer til å bidra med økende trafikk til de stedene vi ønsker fjerne trafikken fra. Bruke ca 20min lengre tid til og fra jobb, samt økte drivstoffutgifter og utslipp av klimagasser.

4. Si opp jobben min. Bli arbeidsledig, fordi tilsvarende arbeidsplasser i omegn skal bli lagt ned og visstnok sentraliseres lengre vekk enn der jeg allerede jobber. Omskolering fra en jobb jeg har og VIL ha, men som staten ”tvinger” meg vekk fra.

Spørsmål som ønskes svar på;

Hvorfor skal/må det koste så mye med vei i Norge?

Har du/dere undersøkt hvordan de får dette til i vårt naboland?

Skal bilistene finansiere deler av togutbyggingen v bombetalinger?

Bør jeg finne meg ny jobb?

Er jeg sutrete?

Bryr du deg i det hele tatt?

Kommer dere i regjeringen til å benytte dere av miljøbiler?

Husk!; hver stemme teller... og jeg er langt ifra den eneste som har denne problemstillingen

Mvh Kristian

http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/Aktuelt/Brevet-som-vekket-engasjement-bare-ikke-hos-Jens