Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
tirsdag 28. mai 2013
søndag 26. mai 2013
Anmeldelse av Bomselskapets inderste krets Samferdselskomiteen. i Norge.
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anmelder-bomselskap-2888299.html#.UaIXZEDwmD6
Jeg anmelder Bomselskapenes makt og inderste krets av ulovligheter.
Jeg anmelder Bomselskapenes makt og inderste krets av ulovligheter.
Kampen mot bompenger
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=664395536911309&set=o.246408688742012&type=1&relevant_count=1&ref=nf
Kampen mot bompenger.
Kampen mot bompenger.
søndag 27. januar 2013
Norsk vei politikk, sisialistisk, DEL DETTE BREVET SLIK AT DET ALDRI FORSVINNER
Arbeiderpartiets vanstyre · 1884 liker dette
for 21 timer siden ·
DEL DETTE BREVET SLIK AT DET ALDRI FORSVINNER!
Jens Stoltenberg som lover mer åpenhet og demokrati sletter innlegg på
sin egen Facebook side når han finner inneholdet ubehagelig.
Her er brevet som ble fjernet og link til saken finner dere i bunnen av dette innlegget:
Kjære Statsminister Jens Stoltenberg
Ang nye E18 i Vestfold. Kort om meg;Jeg er en 30 år gammel mann som bor
med min samboer og vår datter på 2,5 år og ett nytt barn på vei.
Vi bor på Verningen i Larvik i en enebolig fra 1983 som vi pusser opp
litt etter hvert(intet hastverk da alt fungerer, men har behov for noe
oppgradering) Her har vi vår familiebil en stasjonsvogn fra år 00 og en
liten pendlerbil fra 98. Samlet gjeld ca 1.550.000.
Vi har en
drøm om en liten båt/skjærgårdsjeep som vi kan dra ut å fiske med samt,
komme ut i skjærgården med. Vi mangler bare hunden så er idyllen
komplett.
Jeg er så heldig å jobbe ved verdens beste fengsel,
(som fengselsbetjent) Bastøy fengsel i Oslofjorden på utsiden av Horten.
Jeg stortrives med jobben min, og har i utgangspunktet planer om å bli
værende der lenge.
Min samboer arbeider som regnskapsassistent
i Sandefjord. Vår fritid går bort i tur skogen, svømming for tulla vår,
turer på vannet/stranda. Barnet vårt (snart barna) skal vokse opp mest
mulig ute og helst ikke inne foran tv!
Jeg har arbeidet ved Bastøy fengsel i 3 år nå, og har virkelig sett frem til den nye veien skal bli ferdig.
Helt til da jeg forsto hvilket innhogg i økonomien det vil bli for meg å dra på jobb!? Ganske rar problemstilling egentlig...
Det er bare 4,6 mil til arbeidsplassen min. Med andre ord ingen
spesielt lang pendlervei. Aftenposten skriver at det blir fire
bomstasjoner på 24 kilometer vei mellom Tønsberg og Sandefjord.
Totalprisen på disse 24 kilometerne blir rundt 85 kroner - eller en
kilometerpris på tre og en halv kroner. Tar vi med eksisterende
bomstasjoner på 15 kroner (e18 v/ringdal) og 33 kroner (v/Skoppum) blir
summen 133 kroner ên vei, samlet 266 kroner.Det vil bli 6 bomstasjoner
på 4,6 mil!
Trekker man fra rabatten som gis ved kjørebrikke
på 10 %, havner jeg på snaue 240 kr pr dag jeg er på jobb på Bastøy. 240
x 5= 1200,- pr uke. X 46 arbeidsuker = ca 55.200 kr i året.
Dette er over 2 netto månedslønninger for meg. I tillegg kommer parkering, drivstoff og allerede betalt veiavgift.
I skrivende stund er det jo også kommet et finfint forslag som sier at
bomstasjonene også skal finansiere store deler av jernbaneutbyggingen.
Dette for å få flere til reise kollektivt.
Er dette tilfelle?
Hvorfor skal bilister betale for dette er for meg totalt ubegripelig!
Togreisende kan heller betale avgift pr mil de er passasjerer, eller
20kr, pr togstasjon de passerer. Dette kan fint argumenteres på samme
måte som ny motorvei. Vil dere ha raskere, bedre, etc. koster dette
penger og må betales for. Det må brukerne gjøre. Kollektiv transport for
meg er fullstendig umulig. Med de tilbudene som er her vil jeg bruke ca
2.5 timer én vei. Ferga jeg tar til morgenskift jar avgang 06.35.
Dersom jeg jobber kveldsvakt dagen i forveien, som gjøres med jevne
mellomrom, ser man fort at dette blir vanskelig og svært lite
familievennlig. Dessuten er det dyrt med kollektivt!
Jeg har imidlertid noen alternativer:
1. Kjøre den nye veien. Betale, smile og late som ingenting, og når jeg
kommer hjem til familien; fortsette å gjøre absolutt ingenting. Fordi
vi ikke har råd til det lenger.
2. Kjøpe el-bil. Har blitt
fortalt at disse ikke behøver å betale bomavgift, men problemet her
igjen er rekkevidden. Den er akkurat tilsvarende kjørelengden (+ et par
km til overs) inntil gradestokken kryper under 10grader, noe den ofte
gjør her til lands. Med el-bil kunne jeg slått et slag med hensyn til
klimagassutslippene også. Dette er jo også ett hett tema i disse
dager.(hvorfor går ikke dere foran med ett godt eksempel? En prius el
lignende i stedet for Audi a8, bmw x5 osv) ingen klimavinnere akkurat..
men den kan vi ta en annen gang.
3. Kjøre gamleveien. Være en
av flere som kommer til å bidra med økende trafikk til de stedene vi
ønsker fjerne trafikken fra. Bruke ca 20min lengre tid til og fra jobb,
samt økte drivstoffutgifter og utslipp av klimagasser.
4. Si
opp jobben min. Bli arbeidsledig, fordi tilsvarende arbeidsplasser i
omegn skal bli lagt ned og visstnok sentraliseres lengre vekk enn der
jeg allerede jobber. Omskolering fra en jobb jeg har og VIL ha, men som
staten ”tvinger” meg vekk fra.
Spørsmål som ønskes svar på;
Hvorfor skal/må det koste så mye med vei i Norge?
Har du/dere undersøkt hvordan de får dette til i vårt naboland?
Skal bilistene finansiere deler av togutbyggingen v bombetalinger?
Bør jeg finne meg ny jobb?
Er jeg sutrete?
Bryr du deg i det hele tatt?
Kommer dere i regjeringen til å benytte dere av miljøbiler?
Husk!; hver stemme teller... og jeg er langt ifra den eneste som har denne problemstillingen
Mvh Kristian
http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/Aktuelt/Brevet-som-vekket-engasjement-bare-ikke-hos-Jens
Jens Stoltenberg som lover mer åpenhet og demokrati sletter innlegg på sin egen Facebook side når han finner inneholdet ubehagelig.
Her er brevet som ble fjernet og link til saken finner dere i bunnen av dette innlegget:
Kjære Statsminister Jens Stoltenberg
Ang nye E18 i Vestfold. Kort om meg;Jeg er en 30 år gammel mann som bor med min samboer og vår datter på 2,5 år og ett nytt barn på vei.
Vi bor på Verningen i Larvik i en enebolig fra 1983 som vi pusser opp litt etter hvert(intet hastverk da alt fungerer, men har behov for noe oppgradering) Her har vi vår familiebil en stasjonsvogn fra år 00 og en liten pendlerbil fra 98. Samlet gjeld ca 1.550.000.
Vi har en drøm om en liten båt/skjærgårdsjeep som vi kan dra ut å fiske med samt, komme ut i skjærgården med. Vi mangler bare hunden så er idyllen komplett.
Jeg er så heldig å jobbe ved verdens beste fengsel, (som fengselsbetjent) Bastøy fengsel i Oslofjorden på utsiden av Horten. Jeg stortrives med jobben min, og har i utgangspunktet planer om å bli værende der lenge.
Min samboer arbeider som regnskapsassistent i Sandefjord. Vår fritid går bort i tur skogen, svømming for tulla vår, turer på vannet/stranda. Barnet vårt (snart barna) skal vokse opp mest mulig ute og helst ikke inne foran tv!
Jeg har arbeidet ved Bastøy fengsel i 3 år nå, og har virkelig sett frem til den nye veien skal bli ferdig.
Helt til da jeg forsto hvilket innhogg i økonomien det vil bli for meg å dra på jobb!? Ganske rar problemstilling egentlig...
Det er bare 4,6 mil til arbeidsplassen min. Med andre ord ingen spesielt lang pendlervei. Aftenposten skriver at det blir fire bomstasjoner på 24 kilometer vei mellom Tønsberg og Sandefjord.
Totalprisen på disse 24 kilometerne blir rundt 85 kroner - eller en kilometerpris på tre og en halv kroner. Tar vi med eksisterende bomstasjoner på 15 kroner (e18 v/ringdal) og 33 kroner (v/Skoppum) blir summen 133 kroner ên vei, samlet 266 kroner.Det vil bli 6 bomstasjoner på 4,6 mil!
Trekker man fra rabatten som gis ved kjørebrikke på 10 %, havner jeg på snaue 240 kr pr dag jeg er på jobb på Bastøy. 240 x 5= 1200,- pr uke. X 46 arbeidsuker = ca 55.200 kr i året.
Dette er over 2 netto månedslønninger for meg. I tillegg kommer parkering, drivstoff og allerede betalt veiavgift.
I skrivende stund er det jo også kommet et finfint forslag som sier at bomstasjonene også skal finansiere store deler av jernbaneutbyggingen. Dette for å få flere til reise kollektivt.
Er dette tilfelle? Hvorfor skal bilister betale for dette er for meg totalt ubegripelig! Togreisende kan heller betale avgift pr mil de er passasjerer, eller 20kr, pr togstasjon de passerer. Dette kan fint argumenteres på samme måte som ny motorvei. Vil dere ha raskere, bedre, etc. koster dette penger og må betales for. Det må brukerne gjøre. Kollektiv transport for meg er fullstendig umulig. Med de tilbudene som er her vil jeg bruke ca 2.5 timer én vei. Ferga jeg tar til morgenskift jar avgang 06.35.
Dersom jeg jobber kveldsvakt dagen i forveien, som gjøres med jevne mellomrom, ser man fort at dette blir vanskelig og svært lite familievennlig. Dessuten er det dyrt med kollektivt!
Jeg har imidlertid noen alternativer:
1. Kjøre den nye veien. Betale, smile og late som ingenting, og når jeg kommer hjem til familien; fortsette å gjøre absolutt ingenting. Fordi vi ikke har råd til det lenger.
2. Kjøpe el-bil. Har blitt fortalt at disse ikke behøver å betale bomavgift, men problemet her igjen er rekkevidden. Den er akkurat tilsvarende kjørelengden (+ et par km til overs) inntil gradestokken kryper under 10grader, noe den ofte gjør her til lands. Med el-bil kunne jeg slått et slag med hensyn til klimagassutslippene også. Dette er jo også ett hett tema i disse dager.(hvorfor går ikke dere foran med ett godt eksempel? En prius el lignende i stedet for Audi a8, bmw x5 osv) ingen klimavinnere akkurat.. men den kan vi ta en annen gang.
3. Kjøre gamleveien. Være en av flere som kommer til å bidra med økende trafikk til de stedene vi ønsker fjerne trafikken fra. Bruke ca 20min lengre tid til og fra jobb, samt økte drivstoffutgifter og utslipp av klimagasser.
4. Si opp jobben min. Bli arbeidsledig, fordi tilsvarende arbeidsplasser i omegn skal bli lagt ned og visstnok sentraliseres lengre vekk enn der jeg allerede jobber. Omskolering fra en jobb jeg har og VIL ha, men som staten ”tvinger” meg vekk fra.
Spørsmål som ønskes svar på;
Hvorfor skal/må det koste så mye med vei i Norge?
Har du/dere undersøkt hvordan de får dette til i vårt naboland?
Skal bilistene finansiere deler av togutbyggingen v bombetalinger?
Bør jeg finne meg ny jobb?
Er jeg sutrete?
Bryr du deg i det hele tatt?
Kommer dere i regjeringen til å benytte dere av miljøbiler?
Husk!; hver stemme teller... og jeg er langt ifra den eneste som har denne problemstillingen
Mvh Kristian
http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/Aktuelt/Brevet-som-vekket-engasjement-bare-ikke-hos-Jens
onsdag 23. januar 2013
Dette er dødsfeller i Norge.
Brannmannskapet har gitt opp å slokke brannen i Brattlitunnelen der en henger med 27 tonn brunost tok fyr torsdag ettermiddag.
Nå må brannen slokke av seg selv, ettersom geologer har vurdert det som farlig å ta seg inn i tunnelen.
– De høye temperaturene har ført til at geologene frykter stein kan løsne fra tunnelveggene. I tillegg er det for mange farlige gasser til at vi kan ta oss inn og slokke brannen. Nå må det rett og slett gå sin naturlige gang, sier Sven Sommerseth, befalsvakt i Ofoten brann.
Hengeren ble igjen i tunnelen, ca. 300 meter fra inngangen i sør.
– Det er en ganske spesiell situasjon vi har her. Brunost har mye fett i seg og det gir mye energi til brannen. Derfor brenner lasten som besatt, og det gjør arbeidet svært vanskelig. Nå har vi trukket oss vekk, inntil geologer kan si at det er trygt å gå inn, sier Sommerseth.
Han forteller at han ble svært forfjamset da han oppdaget røyk.
– Jeg fikk panikk og trodde først det var min egen bil som brant. Da jeg prøvde å snu var det så mye røyk at jeg krasjet rett inn i tunnelveggen, sier Amundsen til NRK.no.
Han så ingen nødtelefoner rundt seg og det var heller ikke mobildekning inne i tunnelen.
Heldigvis fikk han snudd bilen og kom seg ut i god behold, noe han takker den nye girkassen sin for.
Nå viser det seg at brannvesenet har meldt om flere avvik i ulykkestunnelen.
Han forteller at det heller ikke finnes noen nødrom der bilister kan søke tilflukt hvis de blir fanget av flammer og røyk.
– Hadde det vært flere biler inne i tunnelen kunne vi fått en kjedekollisjon og alvorlige personskader, sier Sommerseth som håper at hendelsen blir en vekker og at det tas ansvar for at tunnelen får på plass det sikkerhetsutstyret som er nødvending.
Det eneste omkjøringsalternativ er via fergestrekningen Bognes-Skarberget eller Bognes-Lødingen, opplyser Vegvesenet.
- Hilde Mangset Lorentsen Hilde.Mangset.Lorentsen@nrk.no
Publisert 19.01.2013 12:40.
- Skriv ut
- Del/tips
Brattlitunellen
- Brattlitunnelen er en tunnel på riksvei 827 i Tysfjord kommune i Nordland.
- Tunnelen går gjennom Storfjellet mellom Indre Tysfjorden og dalbotnen ved Tømmeråsfjorden.
- Tunnelen er 3 606 meter lang. Den og resten av veien mellom Kjøpsvik og Sætran ble åpnet i 1992. Brattlitunnelen er den lengste av tunnelene mellom Kjøpsvik og Efjorden.
– De høye temperaturene har ført til at geologene frykter stein kan løsne fra tunnelveggene. I tillegg er det for mange farlige gasser til at vi kan ta oss inn og slokke brannen. Nå må det rett og slett gå sin naturlige gang, sier Sven Sommerseth, befalsvakt i Ofoten brann.
God fyr i brunost
KRAFTIG BRANN: 27 tonn brunost tok torsdag fyr i Brattlitunnelen. Fortsatt ulmer det i restene av lasten.
Foto: Privat
Det var torsdag kveld
at et vogntog på tur sørover oppdaget brann i hengeren sin på tur
gjennom Brattlitunnelen på riksvei 827 i Tysfjord kommune.Foto: Privat
Hengeren ble igjen i tunnelen, ca. 300 meter fra inngangen i sør.
– Det er en ganske spesiell situasjon vi har her. Brunost har mye fett i seg og det gir mye energi til brannen. Derfor brenner lasten som besatt, og det gjør arbeidet svært vanskelig. Nå har vi trukket oss vekk, inntil geologer kan si at det er trygt å gå inn, sier Sommerseth.
Ingen nødtelefoner i tunnelen
Fredag fortalte NRK om Thomas Amundsen fra Drag som var inne i tunnelen da brannen oppsto torsdag kveld.Han forteller at han ble svært forfjamset da han oppdaget røyk.
– Jeg fikk panikk og trodde først det var min egen bil som brant. Da jeg prøvde å snu var det så mye røyk at jeg krasjet rett inn i tunnelveggen, sier Amundsen til NRK.no.
Han så ingen nødtelefoner rundt seg og det var heller ikke mobildekning inne i tunnelen.
Heldigvis fikk han snudd bilen og kom seg ut i god behold, noe han takker den nye girkassen sin for.
Nå viser det seg at brannvesenet har meldt om flere avvik i ulykkestunnelen.
– Flaks at ingen ble skadd
– Det går annet på at det ikke finnes nødtelefoner inne i tunnelen og gode nok varslingsmuligheter hvis en ulykke skulle inntreffe, forklarer Sommerseth.Han forteller at det heller ikke finnes noen nødrom der bilister kan søke tilflukt hvis de blir fanget av flammer og røyk.
– Hadde det vært flere biler inne i tunnelen kunne vi fått en kjedekollisjon og alvorlige personskader, sier Sommerseth som håper at hendelsen blir en vekker og at det tas ansvar for at tunnelen får på plass det sikkerhetsutstyret som er nødvending.
Stenges i flere uker
Nå stenges tunnelen i minst 2 til 3 uker, til både brannen og opprydningsarbeidet er over.Det eneste omkjøringsalternativ er via fergestrekningen Bognes-Skarberget eller Bognes-Lødingen, opplyser Vegvesenet.
Kart
Tunnelbrann
Kilde: Google Maps
Kilde: Google Maps
Siste: Nordland
- – Mye torsk gir slankere sel
- Kollisjon på E6 i Sørfold
- Til sykehus etter ulykke
- Borten Moe får liten støtte
- Må regne på Polarsirkelen igjen
- Se bildene fra brunostbrannen i Brattlitunnelen
- BBC skriver om ostebrannen
- Her er de kristne som fyller kirken
- Har fått nok av kjøpefesten
- Felte jerv etter 40 døgn på jakt
- Venter mer ekstremt vær
- Halsa legekontor innrømmer svikt
- Ingen ble skadet under nødlandingen
- Henlegger Norwegian-anmeldelse
- Mistenkte korrupsjon, henla saken
Bildegalleri Nordland
tirsdag 22. januar 2013
Norske vinter dekk med pigger og lokale særavgifter.
Stavanger og andre byer i Norge innfører slike avgifter, men gjør ingenting med problemet, men avgifter og penger i statskassen vil de ha, men de vil heller ikke gi oss bedre veier som ville forbedret miljøet og slippet å stå i kø med bilen. Piggdekkavgift i Stavanger og andre byer.
Frekkhetens nådegave skal en lete lenge etter, disse politikkerne som
finner på slike avgifter vet desverre ikke hva det vil si å ha litt lite
penger, det er desverre ikke alle som har råd til denne pengegaloppen
til avgifter. Å de penga, å de penga ja de skal forsvinne de skal
forsvinne til lykke og til gavn. Ja det er ikke lenge før folk må bare
slutte på jobben for de har desverre ikke råd til å arbeide på grunn av
det blir for dyrt å komme seg til og fra arbeid hveor enn det er i Norge
når det ikke finnes noen form for kollektiv tilbud som kan brukes uten
at en bruker et par timer en vei til jobben og med bil vil det ta knappe
15 til 20 minutt. Få fart i veibygginga der også buss kan kjøre men
utesteng ikke privatbilen. Piggdekk må mange har for å klare å komme seg
hjem om en ikke må parkere langt fra hus og hjem og til hinder for
andre eller på andre sin P plass. Så har vi disse få asmatikkerne, ja de
har det ikke gått, men en slik gruppe som er ja vet ikke hvor stor, men
det er bedre de får være hjemme og må de ut ta så bind forann munnen så
er de beskyttet og det er bedre enn at et helt samfunn skal stoppe opp
for 10 til 15 mennesker med slike lidelser, og lidelsene er ikke verre
enn mine da jeg kjører i disse undersjøiske tunellene der eksosen ligger
tykk opp og ned bakken etter overopphetede vogntog. Plasser disse
måleinstrumentene i tunnellene så skal vi se hvilke skremmende
reslutater vi får, mye verre enn i bynære strøk og dette er året rundt
for langtransporten i Rennfast og Bømlafjordtunnellen og andre
undersjøiske tuneller der eksos blir blåst eller siver mot utgangene.
Jeg vil si det så sterkt, denne regjeringen har selv skapt dette
fenomenet, det kunne vært bort mye av det om de hadde gitt tillatelsde
til biodieselen som er nesten totalt fri for farlige utslipp av
miljøfarlige gasser, men regjeringen stoppet dette drivstoffet med
avgifter, bruksavgift. Så har vi saltet som løser opp asflaten som blir
til en seig masse, strøsand er bedre som er varmet opp og igjen fryser
straks fast i islagte veier. Det er lov å tenke nytt. Førsteprioritet
tilat biodieselen straks og fjern avgiften på den så blir alle
diselbiler miljøbiler, men nei da har regjeringen ingen plass å henge
avgiftene på.
søndag 13. januar 2013
Andre verdens krig og ubåten ved Fedje, neste ubåtsak blir ubåten i Sognefjorden.
Tyskland har jo lovet å ta regningen så hva er problemet. Hev ubåten
snarest et krav vi i Kystpartiet har hatt lenge, det er ikke bare folka
på og rundt Fedje. En tidsinnstilt miljøbombe og når Tyskland har sakt
at de skal betale, så hvorfor jør ikke Regjeringen noe, bare tomt snakk.
Så får vi ta Ubåtjakten i Sognefjorden hva med den sansynlige senkede
ubåten som mulig ligger på 1300 meters dyp. Hvorfor sier jeg dette, jo
for den holandske marine har vært på det samme området hvert år etter
ubåten mulig ble senket, men når debatten dukker opp hver gang da holder
de seg borte, hvorfor. Ligger det en atombombe eller en atomreaktor på
bunnen i Sognefjorden. Så hvorfor ble det bare registrert en ubåt som
forlot fjorden når det var to ubåter som ble oppserver inne i fjorden.
En unnslapp hvor er og hvor ble den andre av. Disse to ubåtene forlot
Polen samtidig og når de kom til Norsskekysten forsvant de. En forlot
Sognefjorden, hvor er den andre. Hvor og hva holdes hemmelig for det er
dokumenter i saken som er unntatt offentligheten. Folk har også
fåttmunnbind, hvorfor? Blir dette neste ubåt sak når denne er hevet?
Abonner på:
Innlegg (Atom)