torsdag 1. mars 2012

Bevilgninger til vei må mange dobbles

Regjeringen må punge ut mere enn det dobbelte helst gange fire med så lenge etterslep i underbudsjettering innen veisektoren. Og når en har en regjering som vil bare ha inn bompenger og ikke bevilge dem tilbake til vei og den veistrekning som de er innkrevet på der skal de også brukes og ikke som i Stavanger der bruker de pengene på gatetun i sentrum og oppruste andre ting enn på veiene på Nordjæren som egentlig midlene som er innsamlet skulle vært brukt på.
Dette er totalt i strid med loven om bompenger §5. Når tid skal denne paragrafen overholdes?
Bompenge innkrevingen i Norge er rent tilfeldige vedtak i kommuner og Fylker landet rundt i panikk når ikke regjeringen vil bevilge penger til vei om kommunene ikke innfører bompenger, ja den Rødgrønne regjeringen tvinger kommuner og Fylker til å innføre bompenger hvis ikke får de ikke lov til å bygge veier.
dette må det bli en slutt på snart og på bompenge innkreving i hytt og pine på godt Norskt ordspråk.
For dette er noe som gjør veiene ekstra dyre for brukerne. Ja hadde vi nå enda fått bevilget pengene tilbakeført til vei det som betales inn, da hadde det blit mye vei inklusiv andre bil laterte avgifter som fra starten av og innføringen av disse avgiftene, de skulle gå til vei, men det er kjekkere for Solheim å reise verden rundt og dele ut milliarder av kroner til korrupte regimer som en ikke får noen garanti for at pengene blir brukt til der de var ment til.
Så til slutt vil jo Regjeringen at vi skal bruke kollektivt, men hvordan når det allikevel er så langt til buss og tog at en må bruke bilen til holdeplassen uten å måtte ta føttene fatt i minst 20 minutt til buss, tog og så gjerne en time i buss (kollektivt inklusiv butte av buss) så trenger en i dag bare 20 minutt i bil til jobben mens minst 1,5 timer med kollektivt og minst 30 minutter i total gange før en er på jobb. Ja da er det ikke rart at folk velger bilen som transportmiddel og som er den mest fleksible løsningen for å komme til og fra jobb pluss å levere barn i barnehage.
Bilfientlige partier det trenger ikke Norge.

Det raser avgårde i stor fart, det er vist mange som ser min bloggside.

Må bare flere stikke innom min bloggside.
Når som Kystpartiet sies å få sine egne tall på meningsmålingene på en måling som er gjort så hadde det vært valg i dag så hadde vi hatt en representant på Stortinget.
Ja vi er store i Nord Norge og vi vokser i sør. Vi er jo nå representert i alle landets fylker.
det er ikke det spor rart når snart 80% er mot EU og motstanden øker også mot EØS kontrakten med EU og når kystpartiet er nesten de eneste partiet som er 100% motstander av EU og vi vil ha reforhandle EØS kontrakten, ja det går fremover.

Ryfast, Rogfast utsettes E39 Stavanger - kristiansand glemmes hva er galt.

 Ryfast prioriteres, Rogfast utsettes E39 Stavanger - Kristiansand glemmes, hva er galt
Det er ikke bare kleppa som må i åpen høring, hele gjengen som har vært med på å drive denne Ryfast tunnellen frem har sikkert mye skitt på sine fingrer i beslutnings prosessen. Se bare Eiterjord som nå har fått en ny stilling i tunellen Eiganesprosjektet, ja han går fra å være Samferdsels sjef til en slik stilling som de selv har opprette og sin posisjon og fremdriver i Ryfast, dette lukter kameraderi til tusen og en natt.
Bompenge saken er seg selv ulovlig etter §5 i bompenge loven  se bare på T sambandet i Haugesund til Karmøy via E39. Denne avgiften er innkrevd på mange ferjer men veien har ingenting med E39 å gjøre det er en avkjørsel fra E39 som skal gå til Karmøy og til Haugesund. Bompenger skal gå til den infrastrukturen som en skal kjøre på. Hva med alle de bilister som reiser med Boknafjord ferja som ikke skal til Haugesund eller Karmøy de skal i grunnen slippe å betale , ja etter loven så har de ikke lov å kreve bompenger av de som skal videre nordover fra Boken. Og har har vi betalt i over 20 år i bompenger som delvis har vært ulovlige.
Nei det er ikke det spor rart ar jeg som Kystparti medlem raser mot bompengeinnkrevingen langs våre veier. Ta bare Nord Jæren bomselskap her er det jo brukt penger til å fikse opp i sentrum av Stavanger med gatetun og andre plasser noe som ikke har noe med den veien vi kjører på.
Ja det er som EU sier hele bompenge innkrevingen i Norge er ulovlig og må legges om, men gjøres det noe med det, nei her driter de i EUs lover mens andre direktiv trer regjeringen ned over våre hoder uten å blunke.
Flyte bro over Boknafjorden er mye viktigere enn Ryfast og fire felt er også mye viktigere helt til Kristiansand fra Stavanger enn hele Ryfast skandalen når dette veianlegget kan bygges med vei i dagen og bru over Høgsfjorden til Halve prisen og da må det være noe som er galt i kamerat klubben som reiser til sine hytter i Ryfylke, lurer på hvor mange det er av de styrende som har hytter i Ryfylke..

onsdag 29. februar 2012

Ryfastgalaskapen, .Galskapen forsetter, hvem styret denne prosessen til Mafiaprosjekt.

Galskapen forsette, hvem styret denne prosessen til Ryfastgalaskapen.
Unskuld har ikke Gunnar Eiterjord. godt av som samferdsels sjef?
Hvordan kan denne bevilgningen komme når Statens vegvesen konkluderer med at undersjøiske tunneller er for dyre i drift i forhold til bruer og vei i dagen.
Slik at de store innvisteringene som gjøres i slike tunneller spiser opp samferdsels budsjettet i fremtiden i forhold til å bygge en vei i dagen som bare koster litt i drift og i vedlikehold i forhold til de sorte hull under våre fjorder.
Ved en slik bevilgning så går Statens vegvesen mot sin egen utredning og konklusjon.
50 millioner kroner i drift og vedlikehold på Ryfast pr år er det kalkulert til pluss kommer annleggskostnader og penger til lønninger til kravstore sjefer i bomselskapa og deres drift innklusiv dyre studiereiser på første klasse. Og så kommer lånerenter som bankene krever og denn kaka vi de at bilistene skal betale i bompenger.
Og på toppen i Ryfast prosjektet finnes det så mange andre perfekte løsninger med vei i dagen som kostnadene er halvert i byggning og driftskorstnader og så går de forsatt inn for denne galskapens prosjekt.
Hvor er Mafiaen som styrer dette prosjektet Eiterjord, Sevland hvem flere har de under sitt maktaparat er alle i Frimurer losjen?
Noen plass må dette bestemmes i lude rom der det må være en kammerat klubb en plass der disse herrer møtes for å ta besluttninger før de politiske møter starter.

tirsdag 28. februar 2012

Tau sambandet og nye ferjer, Norled. (Det stavangerske dampselskap)

Tau sambandet og nye ferjer og Ryfast.
Nå kan Ryfylkingene forhåpentlig vis se litt lysere på komminikasjonen med Stavanger sentrum, men det og ha denne ferjehavnen mitt i indrefileten av Stavanger havn og med den trafikken dette medfører så synes jeg at en må se seg rundt etter et bedre alternativ lenger øst i Stavanger om det er mulig. Helt til Høgsfjord brua er bygget og forbindelsen videre nordover fra Finnøy til Randøy så er Ryfylke landfast med Nordjæren og Ryfast røret stedt til hvile for godt.
Når vegvesenet kan foreslå at de vil se på alternativ å bygge bro over Boknafjorden på grunn av dyre driftskostnadene ved undersjøiske tuneller da bør det også ringe en bjelle for Ryfast og deres tilhengere og Statens Vegvesen, så hvorfor stå forsatt på for å bygge Ryfast når det er så enorme driftskostnader med undersjøiske tuneller.
Ja de har jo selv innrømmet dette og så forsetter de denne galskapen, hvorfor kan ikke denne galoppen Ryfast stoppe nå, det er ingen skam å forlate et prosjekt som koster så mye at det overhodet ikke er verd dette og nytteverdien når det finnes så mange andre gode løsninger.

Norge til dunders med flagget til tops. Nei til EU

De Rødgrønne styrer den Norske skuta rett på grunn med de Rødgrønne ved roret.
Ja loks til dunders på første klasse, med det Norske flagget til tops mens Erik Solheim reiser verden rundt med stresskofferten full av peng til rike diktatorer og deler ut penger  uten kontroll hva de går til i ettertid og uten garanti at de fattige og trengende får glede av milliardene som han deler ut.
Nå er det på tide at vi stemmer på Kystpartiet som vil denne galskapen til livs.
Og et parti som taler EU rett i mot og som vil ha tilbake vår suverenitet over eget land. Ja dagens rødgrønne partier ser ingen løsning hverken på veier eller andre ting kun å lete etter flere muligheter på å finne flere knagger å henge avgifter på.
En kunne tro at det ikke skal komme flere arbeidsplasser i Norge og at inntektene skal stoppe opp. Eldrebølgen som de røde politikkere har skremt med så lenge jeg kan huske tilbake i den røde politikken som jeg tidligere var en del av.
Ja det er som det ikke fødes mere barn i Norge og at det ikke skal fødes mere barn i Norge.
Men at vi nå må sette en stopper for EU direktivene som tres ned over våre hoder og at alle EU borgere skal suge pengene ut av NAV systemet vi har og trygdeordningene og andre utlendigner som har barn hjemme i (eksp pakistan) andre verdensdeler, barn som kun har vært i Norge for å registreres for å bevise at det er deres barn og for kun å få barnetrygd for dem, skal de få barnetrygd da får også barna være i Norge uten det ingen barnetrygd.

mandag 27. februar 2012

Rødgrønn koalisjon, skattekammerater, neitakk

Rødgrønn koalisjon, skatteforlik.
Ap, Sv, V, Krf, skal disse gå sammen før valget og danne en koalison for å få flertall til kommende stortingsvalg, Å du store min tid, hva skal dette bli til. Skatt og atter skatt, kan de heller ikke bygge landet uten å bare tenke på skatter og avgifter, hvor skal dette ende.
Nå er det virkelig på tide at noen ser litt mere på andre borgerlige parti så som Kystpartiet som godt kan gå inn i en borgerlig regjering uten tanke på mere skatt på de rike, vi trenger dem til å invistere i landet med de pengene de skaper og arbeidsplassene disse skaper, de lager ikke bare arbeidplasser for å ta imot økende byrokrati, nei de vil produsere ting slik at det forsatt er arbeidsplasser for folk flest ikke bare byrokrater papirflyttere.
Høyere skatt på de rike, Tja? men hvem er de rike og hvor skal grensen gå.
Hva gjør ikke de rike for landet de kjøper på dyre biler, båter hus, ja hva mere og hva gjør dette med inntektene til statskassen, jo de såkalte rike pøser inn kroner i statskassen, men denne siden av skattesaken er det få av de rødgrønne som vi snakke om. Dyre båter og biler som sluker bensin og diesel som koster mere enn en vanlig mann kan klare å betale med en årslønn. Båter som ved å krysse Boknafjorden med koster en månedslønn i drivstoffutgifter, jo de rike pøser penger inn i statskasse så de trenger ikke mere skatt.
Og har vi ikke rike folk og bedrifter som går godt så er det heller ingen til å invistere i Norge, vi har ingen som kan satse og tape noen millioner uten å rynke på nesen, ja ja det kommer nye millioner inn så vi satser på nytt.Norge og andre land trenger hvereneste rik mann og kvinne i våre land, det er mesunnelsen som rår og den sosialistiske styresettet er bygget på ingen skal ha mere enn naboen, men det skal staten ha og de som sitter på tinget. Det er vel ingen som har hatt så stor lønnsøkning som stortings repsentantene, men ok vi trenger dem, men vi trenger repsentanter som kan styre landet ikke bare mennesker som kan finne på nye avgifter og skatter.
Vi må akseptere at det er folk som har mere enn andre i alle samfuns klasser, men vi som lever på trygd kunne gjerne hatt det litt bedre så hadde en gjerne hatt råd til litt annet enn bare medikamenter, legebesøk og andre livsviktige ting.