Europeisk helsesjef: Svineinfluensaen var en falsk pandemi
En tankevekker eller hva mine blogglesere.
Et tilbakeblikk på massehysteriet ang farlige virus som flyr fortere enn fly.
Jeg sa dette fra dag 1. mediahysteri, det dør flere mennesker i den årlige influensaen enn i denne svineinfluensae n
og fuglevirus, det er mediaskapt og med medikament produsenter som vil
gjøre seg rike og som sender ut skrekk senarier som tidligere bare er
dramatisert på film ang bakterier som skal spres av banditter og
kjeltringer og mafiastyrte organisasjoner for å tjene milliarder av
kroner.
Ja hva har ikke dette eksperimentet med folk kostet folket med
lidelser etterpå og sykdommer og lemlestelser, jo de måtte nok utprøve
ny vaksine på bekostning av folk liv og helse.
Ja jeg tror hele denne svnieinfluensae n var mafiastyrt,bekl ager, ja dette tror jeg. Om ikke selve influensaen var styrt så var ialle fall vaksinen og massevaksinasjo nen et spill for verdensbefolkni ngen
og hvordan verden ville takle en verdens om spennende vaksine program om
det en gang skulle bryte ut en slik tragedie, ja noe slikt ligger nok
bak som aldri vil komme ut i media og så nå går produsenten fri fra alle
de meneskene de har drept og lemlestet for livet. De skulle vært
straffet og det grundig, men en kommer vel aldri til bunns i denne
saken, den er nok lukket for offentligheten.
Kystpartiet, destrkts Norge, bompenger, veier, avgifter, arveavgifter, sykehus, gamlehjem, eldre, syke, hendicapede, nakkeskadde, gratis ferjer på alle fylkes og riksvei ferjer, mindre byrokrati, vekk med den nye strandsoneloven, lov å bygge på egen tomt uten innvendinger av kommune og stat til en hvis gard, en byggetillatelse skal vare i minst 25 år, uten å måtte søke på nytt. ja dette er noe av det jeg er opptatt av inklusiv ferjefritt Vestland uten undersjøiske tuneller.
torsdag 23. februar 2012
Folks kamp mot BOMPENGER sivil ulydighet. (Kilde Tønsberg blad)
Støtter denne saken hilsen Kystparti patrioten og Blogger engasjertbloggen.no Bjørn H E Kvilhaug.
Mine ord i røtt til støtte og trøst til Freddy Voldstad
Her ser en folk enslige kamp mot øvrigheten, hvor mange er det ike som skulle gjort slikt, men vi tør ikke vi Nordmenn er for lojale mot øvrigheten, hvorfor vi er et rolig sindig folkeslag vi hisser oss lite opp og vi tror dette ordner seg sikkert.
Nå er det på tide at Regjeringen rydder opp i bompenge innkrevingen i Norge.
Det er snart bare Kystpartiet og Frp som står fast på nei til bompenger, vi må stoppe dette men hvordan skal vi få bort alle ulovlige innkrevinger. Er vi virkelig nøtt til å gå rettens vei med ver eneste bomstasjon og sette den under lupen og så andmelde dem for ulovlig innkreving. der skjer så mye olovlig innkreving langs våre veier, innkreving på strekninger som pengene ikke går til.
I Stavanger brukes pengene til gatetun inne i byen og i Bergen går pengene til Bybanen er dette virkelig lovlig når en ser på paragraf §5 ang bompengeinnkreving. Der står det klart og tydelig, pengene skal gå til den aktuelle infrastruktur det gjelder og ikke til andre prosjekter. slik tolker jeg loven og §5:::::::
(Kopi fra Tønsberg blad for å vise at det er folk som tør ta kampen mot galskapen Bompenger. )
I RETTEN: Freddy Voldstad har nektet å betale regningene fra
bomselskapet. Tirsdag må han møte i retten i Tønsberg. Foto: Privat (
Freddy Voldstad )
Store Norske Leksikon om sivil ulydighet:
Sivil ulydighet, lovbrudd eller brudd på andre offentlige bestemmelser som begås i full åpenhet, og fordi de som begår lovbruddene føler seg mer forpliktet av andre verdier og normer enn de som ligger til grunn for den aktuelle lov. Sivil ulydighet kan betraktes som samvittighetsdiktert lovbrudd. Lovbruddene må imidlertid, for å kunne karakteriseres som sivil ulydighet, være ikke-voldelige.
Sakset fra Nettavisen 21.02.2012:
- Jeg vil ikke være med på dette lenger. Vi er blitt fanger i eget land, sier bompengenekter Freddy Voldstad.
Tirsdag møtte brukthandler Freddy Voldstad (61) i Tønsberg tingrett stevnet etter å ha latt regningene fra bompengeselskapet ligge.
- Jeg vil ikke betale. Jeg er generelt imot bompenger. Det er bare udugelige politikere som gjør at vi har kommet i denne situasjonen, sa han til Nettavisen i forkant.
Voldstad sier til NRK Østafjells at han mener bompengeinnkrevingen er urettferdig og at et EU-direktiv sier det skal være en alternativ avgiftsfri vei i tillegg til bomveien.
Vet ikke hvor mye han skylder
Voldstad sier han ikke er sikker på hvor mye penger han skylder.
- Det er snakk om mange krav. Dette kravet gjelder 15.000 kroner, men i alt er det nok snakk om rundt 50.000, sier han.
- NRK meldte at du ikke har betalt bomavgifter på åtte år?
- Nei, det er feil. Det er snakk om halvannet år.
Av prinsipp åpner han ikke konvoluttene som kommer fra bompengeselskapet og inkassoselskapene. Han har i stedet stilt ut regningsbunken i bruktbutikken sin.
Møter uten advokat
- Møter du med advokat?
- Nei, jeg tar dette selv. Jeg mener bompengeinnkrevingen ikke er fundamentert i noen lov. Det er bare spissfindigheter. Det er ikke et land i verden som sperrer sine innbyggere inne på denne måten, sier han.
I Tønsberg ble det for noen år siden satt opp en bompengering rundt byen. Voldstad bor på Nøtterøy utenfor bomringen og har mange passeringer til og fra jobben i bruktbutikken i sentrum. Men han ignorerer altså bompengekravene glatt og har tenkt å fortsette med det.
- Vi som bor på Tjøme og Nøtterøy har ikke fått noe igjen for pengene heller. Det er ikke gjort noe på den veien på 49 år, sier han.
Ifølge Voldstad er det mange som har uttrykt sympati med hans sivile ulydighet.
- Men ingen tør å gjøre som meg. Hadde vi vært flere, måtte de ha rigget bomstasjonene ned igjen, sier han.
Vil ta saken videre
Etter møtet i tingretten sier Voldstad at han er forberedt på ta saken videre og at han kan bli nødt til å møte i Oslo tingrett med staten som motpart.
- De prinsippielle sidene av saken og dette med EU-direktivet fikk jeg ikke ta opp i Tønsberg tingrett. Der fikk jeg legge fram argumentene om nytteprinsippet, at man skal ha noe igjen for pengene.
- Du er villig til å ta saken videre?
- Ja, dette kan jeg holde på med livet ut.
- Uvanlig sak
Administrerende direktør Sigmund Aasly sier til NRK at det er uvanlig at slike saker havner i retten.
- Så vidt jeg husker er det første gang vi må møte i tingretten i forbindelse med et krav om betaling av bompenger, uttaler han.
Dette er bomringen i Tønsberg:
Bomringen i Tønsberg består av seks bomstasjoner. Det er innkreving i én retning, inn mot sentrum, hele døgnet, alle dager. Uten rabatt koster passering 15 kroner. Med AutoPASS-avtale og forskuddsbetaling kan du få 30, 40 eller 50 prosent rabatt.
Bompengeselskapet Tønsberg Hovedvegfinans AS eies av Vestfold fylkeskommune (50 prosent), Tønsberg kommune (29 prosent), Nøtterøy kommune (17 prosent) og Tjøme kommune (4 prosent).
Tønsberg Hovedvegfinans står for delfinansering av utbyggingen av den såkalte Tønsbergpakken fase 1. Rundt 95 prosent av utbyggingskostnadene skal dekkes inn via bompenger.
Selskapet Vegfinans AS står for ledelse og administrasjon.
(Kilde: Tønsberg Hovedvegfinans)
Sivil ulydighet, lovbrudd eller brudd på andre offentlige bestemmelser som begås i full åpenhet, og fordi de som begår lovbruddene føler seg mer forpliktet av andre verdier og normer enn de som ligger til grunn for den aktuelle lov. Sivil ulydighet kan betraktes som samvittighetsdiktert lovbrudd. Lovbruddene må imidlertid, for å kunne karakteriseres som sivil ulydighet, være ikke-voldelige.
Sakset fra Nettavisen 21.02.2012:
- Jeg vil ikke være med på dette lenger. Vi er blitt fanger i eget land, sier bompengenekter Freddy Voldstad.
Tirsdag møtte brukthandler Freddy Voldstad (61) i Tønsberg tingrett stevnet etter å ha latt regningene fra bompengeselskapet ligge.
- Jeg vil ikke betale. Jeg er generelt imot bompenger. Det er bare udugelige politikere som gjør at vi har kommet i denne situasjonen, sa han til Nettavisen i forkant.
Voldstad sier til NRK Østafjells at han mener bompengeinnkrevingen er urettferdig og at et EU-direktiv sier det skal være en alternativ avgiftsfri vei i tillegg til bomveien.
Vet ikke hvor mye han skylder
Voldstad sier han ikke er sikker på hvor mye penger han skylder.
- Det er snakk om mange krav. Dette kravet gjelder 15.000 kroner, men i alt er det nok snakk om rundt 50.000, sier han.
- NRK meldte at du ikke har betalt bomavgifter på åtte år?
- Nei, det er feil. Det er snakk om halvannet år.
Av prinsipp åpner han ikke konvoluttene som kommer fra bompengeselskapet og inkassoselskapene. Han har i stedet stilt ut regningsbunken i bruktbutikken sin.
Møter uten advokat
- Møter du med advokat?
- Nei, jeg tar dette selv. Jeg mener bompengeinnkrevingen ikke er fundamentert i noen lov. Det er bare spissfindigheter. Det er ikke et land i verden som sperrer sine innbyggere inne på denne måten, sier han.
I Tønsberg ble det for noen år siden satt opp en bompengering rundt byen. Voldstad bor på Nøtterøy utenfor bomringen og har mange passeringer til og fra jobben i bruktbutikken i sentrum. Men han ignorerer altså bompengekravene glatt og har tenkt å fortsette med det.
- Vi som bor på Tjøme og Nøtterøy har ikke fått noe igjen for pengene heller. Det er ikke gjort noe på den veien på 49 år, sier han.
Ifølge Voldstad er det mange som har uttrykt sympati med hans sivile ulydighet.
- Men ingen tør å gjøre som meg. Hadde vi vært flere, måtte de ha rigget bomstasjonene ned igjen, sier han.
Vil ta saken videre
Etter møtet i tingretten sier Voldstad at han er forberedt på ta saken videre og at han kan bli nødt til å møte i Oslo tingrett med staten som motpart.
- De prinsippielle sidene av saken og dette med EU-direktivet fikk jeg ikke ta opp i Tønsberg tingrett. Der fikk jeg legge fram argumentene om nytteprinsippet, at man skal ha noe igjen for pengene.
- Du er villig til å ta saken videre?
- Ja, dette kan jeg holde på med livet ut.
- Uvanlig sak
Administrerende direktør Sigmund Aasly sier til NRK at det er uvanlig at slike saker havner i retten.
- Så vidt jeg husker er det første gang vi må møte i tingretten i forbindelse med et krav om betaling av bompenger, uttaler han.
Dette er bomringen i Tønsberg:
Bomringen i Tønsberg består av seks bomstasjoner. Det er innkreving i én retning, inn mot sentrum, hele døgnet, alle dager. Uten rabatt koster passering 15 kroner. Med AutoPASS-avtale og forskuddsbetaling kan du få 30, 40 eller 50 prosent rabatt.
Bompengeselskapet Tønsberg Hovedvegfinans AS eies av Vestfold fylkeskommune (50 prosent), Tønsberg kommune (29 prosent), Nøtterøy kommune (17 prosent) og Tjøme kommune (4 prosent).
Tønsberg Hovedvegfinans står for delfinansering av utbyggingen av den såkalte Tønsbergpakken fase 1. Rundt 95 prosent av utbyggingskostnadene skal dekkes inn via bompenger.
Selskapet Vegfinans AS står for ledelse og administrasjon.
(Kilde: Tønsberg Hovedvegfinans)
§ 5. Bompengesatsene skal knyttes til kostnadene ved det aktuelle infrastrukturanlegg.
(Kopi fra lovdata for å vise folket om gjør veimyndigheten riktig når de krever inn bompenger i hytt og pine? Vjser spesielt til § 5. Hilsen Blogger)
Forskrift om innkreving av bompenger i visse tilfeller – gjennomføring av direktiv 1999/62/EF.
Oversikt Hele forskriften Første Forrige
§ 1. Innkreving av bompenger skal skje etter vedtak med hjemmel i vegloven § 27. Forskriften her får anvendelse på innkreving av bompenger fra motorvogn eller vogntog til bruk for godstransport på offentlig veg og med tillatt totalvekt på 12 tonn eller mer. Bompengeinnkreving med hjemmel i vegloven § 27 kan også omfatte innkreving av bompenger fra andre motorvogner.
§ 2. En bompengeordning skal forsåvidt gjelder kjøretøy som omfattes av forskriften her, jf § 1 annet punktum, ikke gjøre forskjell mellom transportører pga nasjonalitet eller pga lastens opprinnelse eller bestemmelsessted.
§ 3. En bompengeordning skal være slik innrettet at flyten i trafikken forstyrres minst mulig.
§ 4. Bompenger for så vidt gjelder kjøretøy som omfattes av forskriften her, jf. § 1 annet punktum, kan innkreves på riksveger, sekundærvegnettet samt for bruer, tunneler og fjelloverganger.
§ 5. Bompengesatsene skal knyttes til kostnadene ved det aktuelle infrastrukturanlegg.
Forskrift om innkreving av bompenger i visse tilfeller – gjennomføring av direktiv 1999/62/EF.
Oversikt Hele forskriften Første Forrige
Forskrift om innkreving av bompenger i visse tilfeller – gjennomføring av direktiv 1999/62/EF.
Fastsatt ved kgl.res. 24. november 1995 med hjemmel i vegloven av 21. juni 1963 nr. 23 § 62, jfr. § 27, jfr. direktiv 1999/62/EF. Fremmet av Samferdselsdepartementet. Endret 11 jan 2002 nr. 19 (bl.a. tittel).§ 1. Innkreving av bompenger skal skje etter vedtak med hjemmel i vegloven § 27. Forskriften her får anvendelse på innkreving av bompenger fra motorvogn eller vogntog til bruk for godstransport på offentlig veg og med tillatt totalvekt på 12 tonn eller mer. Bompengeinnkreving med hjemmel i vegloven § 27 kan også omfatte innkreving av bompenger fra andre motorvogner.
0 | Endret ved forskrift 11 jan 2002 nr. 19. |
§ 2. En bompengeordning skal forsåvidt gjelder kjøretøy som omfattes av forskriften her, jf § 1 annet punktum, ikke gjøre forskjell mellom transportører pga nasjonalitet eller pga lastens opprinnelse eller bestemmelsessted.
§ 3. En bompengeordning skal være slik innrettet at flyten i trafikken forstyrres minst mulig.
§ 4. Bompenger for så vidt gjelder kjøretøy som omfattes av forskriften her, jf. § 1 annet punktum, kan innkreves på riksveger, sekundærvegnettet samt for bruer, tunneler og fjelloverganger.
0 | Endret ved forskrift 11 jan 2002 nr. 19. |
§ 5. Bompengesatsene skal knyttes til kostnadene ved det aktuelle infrastrukturanlegg.
Bompenger og innkreving. Copi fra Aftenposten
Dette viser hvor tilfeldig og hvor ulovlig norske bompenger innkreves. Hilsen Blogger Bjørn H E Kvilhaug
Setter bom for norsk bompengeordning
EU krever så omfattende endringer i det norske bompengesystemet at hele dagens ordning kan falle sammen.
sveinung
berg
bentzrød
Publisert:
Oppdatert:
Stridens kjerne er de norske bompengerabattene. Et EU-direktiv som
trådte i kraft sommeren 2008, forbyr den norske praksisen med rabatter
opptil 50 prosent og setter et absolutt øvre tak på 13 prosent rabatt
til dem som kjøper brikke eller annet autopassabonnement. Norge kjemper
kraftig imot.
Foreløpig gjelder dette EU-direktivet bare tunge kjøretøyer som ferdes på de europeiske hovedveiene. Grunnen til at saken er i ferd med å bli langt mer dramatisk for Norge, er helt nye signaler om at EU vil endre direktivet til også å omfatte personbiler – på alle veier. Et forslag om dette er presentert. Om det blir vedtatt, får det store konsekvenser for norsk veipolitikk:
Kritikere mener også det vil bli økt motstand mot nye bompengeprosjekter ettersom alle bompengeprosjekter i Norge er basert på det som kalles lokalt initiativ. Regjeringen har tidligere uttalt frykt for at det vil bli færre slike initiativ hvis lokalpolitikere ikke kan friste velgerne sine med store rabatter.
– Direktivet har ligget i ro en stund, men jeg er kjent med at Belgia nå ønsker å ta det opp igjen. Jeg må si det er godt å registrere at det er stor uenighet om å innføre et øvre tak på rabatten også for personbiler, sier Kleppa.
– Hva blir konsekvensen dersom endringen likevel kommer?
– Det er flere alternativer, som alle vil være meget krevende. Som at staten må betale mer av veibyggingen, at det blir høyere bompengesatser, eller at nedbetalingstiden blir lengre, sier Kleppa.
Direktivet har dessuten tilbakevirkende kraft. Det innebærer at hvert enkelt bompengeselskap må betale tilbake 13 prosent av det utenlandske transportører har betalt i bompenger i Norge fra sommeren 2008 og frem til nå.
Flere land har kjempet imot det såkalte Eurovignett-direktivet, men alle er blitt tvunget til å gi opp sine protester. Ifølge rådgiver Vivi Natvig i Samferdselsdepartementet kan det også være en årsak til at EU presser så hardt mot Norge i denne saken.
– Alle andre land har måttet akseptere 13 prosent, og da mener EU at det er uakseptabelt at Norge skal få spesielle ordninger, sier Natvig.
– Det er eksempler på at det tar flere år. Det finnes sanksjonsmuligheter, men de er ikke blitt brukt ofte. EU kan ta det opp i EØS-komiteen, som har en tvisteløsningsfunksjon, sier Bjåstad.
Foreløpig gjelder dette EU-direktivet bare tunge kjøretøyer som ferdes på de europeiske hovedveiene. Grunnen til at saken er i ferd med å bli langt mer dramatisk for Norge, er helt nye signaler om at EU vil endre direktivet til også å omfatte personbiler – på alle veier. Et forslag om dette er presentert. Om det blir vedtatt, får det store konsekvenser for norsk veipolitikk:
- Alle eksisterende bompengeprosjekter må behandles på nytt i Stortinget. De nye stortingsmeldingene må inneholde en ny finansieringsplan tilpasset nye rabattregler.
- Hvis trafikken gjennom de eksisterende bompengestasjonene reduseres betydelig på grunn av reduserte rabatter, vil finansieringen falle sammen.
- Et slikt direktiv kan tvinge frem en debatt om grunnpilaren i det norske bompengesystemet, altså at det er punktbasert, ikke distansebasert. Det vil si at man betaler en fast sum ved en bompengestasjon uavhengig av hvor langt man kjører.
Kritikere mener også det vil bli økt motstand mot nye bompengeprosjekter ettersom alle bompengeprosjekter i Norge er basert på det som kalles lokalt initiativ. Regjeringen har tidligere uttalt frykt for at det vil bli færre slike initiativ hvis lokalpolitikere ikke kan friste velgerne sine med store rabatter.
Håper på motvilje
Samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa (Sp) håper at skepsis i flere land i beste fall vil hindre endringer i direktivet eller utsette ordningen og i alle fall gi tid til tilpasning til et nytt direktiv.– Direktivet har ligget i ro en stund, men jeg er kjent med at Belgia nå ønsker å ta det opp igjen. Jeg må si det er godt å registrere at det er stor uenighet om å innføre et øvre tak på rabatten også for personbiler, sier Kleppa.
– Hva blir konsekvensen dersom endringen likevel kommer?
– Det er flere alternativer, som alle vil være meget krevende. Som at staten må betale mer av veibyggingen, at det blir høyere bompengesatser, eller at nedbetalingstiden blir lengre, sier Kleppa.
Strammere tone
Samferdselsministeren skulle møtt EUs nye transportkommissær Siim Kallas i april, men dette ble avlyst på grunn av askeskyen fra Island. Møtet ble avtalt etter at Kallas i et brev fullstendig tilbakeviste norske ønsker om å få en spesialordning. EU har tidligere signalisert at Norge kan få en overgangsordning, men tonen er nå blitt strammere. EU krever at Norge øyeblikkelig endrer bompengepraksis.Direktivet har dessuten tilbakevirkende kraft. Det innebærer at hvert enkelt bompengeselskap må betale tilbake 13 prosent av det utenlandske transportører har betalt i bompenger i Norge fra sommeren 2008 og frem til nå.
Flere land har kjempet imot det såkalte Eurovignett-direktivet, men alle er blitt tvunget til å gi opp sine protester. Ifølge rådgiver Vivi Natvig i Samferdselsdepartementet kan det også være en årsak til at EU presser så hardt mot Norge i denne saken.
– Alle andre land har måttet akseptere 13 prosent, og da mener EU at det er uakseptabelt at Norge skal få spesielle ordninger, sier Natvig.
Ingen frister
Informasjonsråd ved den norske EU-delegasjonen, Rune Bjåstad, sier grunnregelen er at direktiver skal innføres samtidig i EU og EØS, men legger til at det ikke finnes noen klare tidsfrister for hvor lenge diskusjoner om tilpasningstekster kan pågå.– Det er eksempler på at det tar flere år. Det finnes sanksjonsmuligheter, men de er ikke blitt brukt ofte. EU kan ta det opp i EØS-komiteen, som har en tvisteløsningsfunksjon, sier Bjåstad.
onsdag 22. februar 2012
Årets bilde, Sosilalistisk propuganda eller hva.
Kommentar fra mine debattinnlegg i fra Stavanger Aftenblad
Høyre surskap og sure oppstøt, nei en kommentar fra en fra Kystpartiet, og ja jeg har selvfølgelig stor forståelse for alle de som er rammet av denne tragedien og må vedkommende aldri bli løslatt før han må bæres ut fra fengsel, selv gamlehjem vil sikkert ikke ha vedkommende hos seg når den tid kommer.
Men at dette heller aldri må glemmes, men oppe i alt dette og pressedekningen og fokuset som har vært omkring dette så synes jeg ikke det nå passet seg at dette foto skulle bli årets bilde, derfor sier jeg Å nei å nei og atter nei har vi ikke nå fått nok fokus på dette om det ikke skulle bli årets bilde og atter brette ut denne hendelsen, hadde bildet bare vært av de berørte ungdommer og ikke av en statsminister som er en selvfølge må være til stede når slike store tragedier treffer et land.
Eller hadde bildet vist flyktning familier med små barn som blir utsendt fra Norge hvor barn ikke vet om annet enn Norge som i den dramatiske situasjonen blir utsendt til et helvete og til arestasjon og mulig fengsel og trakassering, politiforhør hvorfor de flyktet fra sitt opprindelseland, hva skjer med dem.
Hadde vi fått servet bilder fra slike tragedier som vi ikke får hverken se eller høre om, da skulle jeg sakt årets bilde ja.
Høyre surskap og sure oppstøt, nei en kommentar fra en fra Kystpartiet, og ja jeg har selvfølgelig stor forståelse for alle de som er rammet av denne tragedien og må vedkommende aldri bli løslatt før han må bæres ut fra fengsel, selv gamlehjem vil sikkert ikke ha vedkommende hos seg når den tid kommer.
Men at dette heller aldri må glemmes, men oppe i alt dette og pressedekningen og fokuset som har vært omkring dette så synes jeg ikke det nå passet seg at dette foto skulle bli årets bilde, derfor sier jeg Å nei å nei og atter nei har vi ikke nå fått nok fokus på dette om det ikke skulle bli årets bilde og atter brette ut denne hendelsen, hadde bildet bare vært av de berørte ungdommer og ikke av en statsminister som er en selvfølge må være til stede når slike store tragedier treffer et land.
Eller hadde bildet vist flyktning familier med små barn som blir utsendt fra Norge hvor barn ikke vet om annet enn Norge som i den dramatiske situasjonen blir utsendt til et helvete og til arestasjon og mulig fengsel og trakassering, politiforhør hvorfor de flyktet fra sitt opprindelseland, hva skjer med dem.
Hadde vi fått servet bilder fra slike tragedier som vi ikke får hverken se eller høre om, da skulle jeg sakt årets bilde ja.
Miljø bombe EL bilen og avgifter, forutsigbarhet i avgifter.
Uforutsigbarhet for biler som er miljøbomber, nei takk.
La oss heller få et annet drivstoff som er miljøvennlig til diesel biler, et drivstoff som kan fylles på alle bensinstasjoner i løpet av ca 14 dager ble det opplyst i Tv debatt program på NRK på torsdagen for ca 4 uker siden. Da vil dieselbilen være bedre enn el bilen i miljø men det vil ikke Regjeringen være med på. De taper penger sier de og de vil ikke høre på dette.
Bare vent til det blir nok EL biler så kommer avgiftene på dem også for da blir det som takk for sist for dieselbilene løp og kjøp diesel bil det er godt for miljøet, så kom avgiftene akkurat det samme sa de om familiebiler så som combi biler Carawelle og Toyota Hiace som var billige på avgift, folk løpte og kjøpte og så kom avgiftene når bilene ble populære, slik blir det med EL bilene også, bare vendt å se.
Ja slik blir det med miljøbomben til EL bilen, hva med batteri når de skal innleveres og byttes ut, en miljøbombe uten sidestykke også under produksjon, hvilket herk inneholder disse bateriene, hvor mye dritt må til for å lage dem, hvor farlige er de for miljøet.
Den eneste tiden El bilen er miljøvenlig er under bruk ikke ellers, hv vil det koste å resirkulere et slikt batteri til å bli ufarlig for naturen og hva vil de gjøre for å bli kvit batteriene.
La oss heller satse på diesel biler med nytt drivstoff som er så og si uten utslipp.
Men når ingen får lov til å selge dette drivstoffet, sikkert på grunn av at da har de ingen grunn til å ta miljøavgiftene på dieselbilene og da mister Staten mye penger.
Så de har ingen grunn til å klage på dieselbilens utslipp, men verre blir det når batteriene på EL bilene skal byttes ut.
La oss heller få et annet drivstoff som er miljøvennlig til diesel biler, et drivstoff som kan fylles på alle bensinstasjoner i løpet av ca 14 dager ble det opplyst i Tv debatt program på NRK på torsdagen for ca 4 uker siden. Da vil dieselbilen være bedre enn el bilen i miljø men det vil ikke Regjeringen være med på. De taper penger sier de og de vil ikke høre på dette.
Bare vent til det blir nok EL biler så kommer avgiftene på dem også for da blir det som takk for sist for dieselbilene løp og kjøp diesel bil det er godt for miljøet, så kom avgiftene akkurat det samme sa de om familiebiler så som combi biler Carawelle og Toyota Hiace som var billige på avgift, folk løpte og kjøpte og så kom avgiftene når bilene ble populære, slik blir det med EL bilene også, bare vendt å se.
Ja slik blir det med miljøbomben til EL bilen, hva med batteri når de skal innleveres og byttes ut, en miljøbombe uten sidestykke også under produksjon, hvilket herk inneholder disse bateriene, hvor mye dritt må til for å lage dem, hvor farlige er de for miljøet.
Den eneste tiden El bilen er miljøvenlig er under bruk ikke ellers, hv vil det koste å resirkulere et slikt batteri til å bli ufarlig for naturen og hva vil de gjøre for å bli kvit batteriene.
La oss heller satse på diesel biler med nytt drivstoff som er så og si uten utslipp.
Men når ingen får lov til å selge dette drivstoffet, sikkert på grunn av at da har de ingen grunn til å ta miljøavgiftene på dieselbilene og da mister Staten mye penger.
Så de har ingen grunn til å klage på dieselbilens utslipp, men verre blir det når batteriene på EL bilene skal byttes ut.
Kystpartiet og tannlege behandling med kun egenandel. Munnen er en del av kroppen.
Kystpartiet og tannlegebehandling.
Regjeringen Stoltenberg lovet at tannbehandling skulle få refusjonsordning før valget, hva har skjedd, ingenting, og med flakkende blikk ble en statsråd interjuvet hvor langt regjeringen hadde kommet i saken, hun klarte ikke svare annet enn vi holder på å utrede dette men hvor langt de var kommet i utredningen ville hun ikke svare på, nei de har ikke gjort en dritt i å få dette igjennom.
Hva hjelper det med utredninger, dokumenter til ingen nytte, det må vedtak til i Regjering som i Stortinget, slik at fra en dato skal refusjonsordningen tre i kraft så kan problemene løses etter som regningene dukker opp til regjeringen og finansministerens bord så får de bare betale det dette vil koste.
Ja det vil bli dyrt de første årene for da komme alle vi som ikke har hatt råd til tannlege før gå til tannlegen for å endelig få hjelp til å ta tannbehandling i stedet bare det å trekke tenner når de falerer. for det får en litt igjen i trygdeetatens ut betalinger og støtte i stedet gitt penger til å reparere tannen som verker.
Helsen starter ved munnen fra vi blir født får vi bare flytende føde for vi har ikke tenner å tygge med og etter som tennene kommer frem så starter mor og far og gi barna fast føde på grunn av da kan barna bite og tygge for å knuse maten de inntar. Så som årene går og vi blir eldre så faller melketennene ut som på andre dyr.
Slik er det med resten av kroppen også den bli eldre og slitt og med dårlige tenne så svikter også kroppen for den føden vi inntak kan bli begrenset for vi kan ikke lenger tygge og det er jo i munnen at fordøyelsen starter med tygging og sputtkjertlene som starter fordøyelse prossen.
Om vi aldri er så flinke med å pusse våre tenner så svekkes de på lik linje med resten av kroppen den svekker etter hvilket arbeid vi har, med slitasje her og der.
Så kommer vi til dette med å gå til lege som til tannlege, like viktig begge deler så hvorfor kan vi i Norge snart få tannleger under helse ordningen med å betale bare egenandelen som å gå til lege.
Mange andre land har forstått hvor viktig dette er, vanlig tannbehandling ikke for å sette på diamanter på tennene som utsmykning, nei vanlig tannbehandling for å bevare vår fordøyelse inntakt som er en meget viktig del av vår helse, mulig den viktigste delen av god helse og ikke minst velvære og selvfølese og det med å kunne smile uten å skjemmes.
Regjeringen Stoltenberg lovet at tannbehandling skulle få refusjonsordning før valget, hva har skjedd, ingenting, og med flakkende blikk ble en statsråd interjuvet hvor langt regjeringen hadde kommet i saken, hun klarte ikke svare annet enn vi holder på å utrede dette men hvor langt de var kommet i utredningen ville hun ikke svare på, nei de har ikke gjort en dritt i å få dette igjennom.
Hva hjelper det med utredninger, dokumenter til ingen nytte, det må vedtak til i Regjering som i Stortinget, slik at fra en dato skal refusjonsordningen tre i kraft så kan problemene løses etter som regningene dukker opp til regjeringen og finansministerens bord så får de bare betale det dette vil koste.
Ja det vil bli dyrt de første årene for da komme alle vi som ikke har hatt råd til tannlege før gå til tannlegen for å endelig få hjelp til å ta tannbehandling i stedet bare det å trekke tenner når de falerer. for det får en litt igjen i trygdeetatens ut betalinger og støtte i stedet gitt penger til å reparere tannen som verker.
Helsen starter ved munnen fra vi blir født får vi bare flytende føde for vi har ikke tenner å tygge med og etter som tennene kommer frem så starter mor og far og gi barna fast føde på grunn av da kan barna bite og tygge for å knuse maten de inntar. Så som årene går og vi blir eldre så faller melketennene ut som på andre dyr.
Slik er det med resten av kroppen også den bli eldre og slitt og med dårlige tenne så svikter også kroppen for den føden vi inntak kan bli begrenset for vi kan ikke lenger tygge og det er jo i munnen at fordøyelsen starter med tygging og sputtkjertlene som starter fordøyelse prossen.
Om vi aldri er så flinke med å pusse våre tenner så svekkes de på lik linje med resten av kroppen den svekker etter hvilket arbeid vi har, med slitasje her og der.
Så kommer vi til dette med å gå til lege som til tannlege, like viktig begge deler så hvorfor kan vi i Norge snart få tannleger under helse ordningen med å betale bare egenandelen som å gå til lege.
Mange andre land har forstått hvor viktig dette er, vanlig tannbehandling ikke for å sette på diamanter på tennene som utsmykning, nei vanlig tannbehandling for å bevare vår fordøyelse inntakt som er en meget viktig del av vår helse, mulig den viktigste delen av god helse og ikke minst velvære og selvfølese og det med å kunne smile uten å skjemmes.
Abonner på:
Innlegg (Atom)